Quito 17.05.07 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu Quito 17.05.07 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu

Quito 17.05.07

Door: Annalies en Jenne

Blijf op de hoogte en volg Annalies en Jenne

17 Mei 2007 | Nederland, Amsterdam

We zijn in Quito aangekomen. Op Schiphol hadden we een probleempje omdat we (nog)geen retourticket hebben. KLM wilde ons niet meenemen omdat ze bang waren dat we het land niet in mochten en dat we dan op kosten van de KLM terug moesten naar Nederland. Als we meewilden dan moesten we een ticket kopen van Quito naar een willekeurige bestemming buiten Ecuador. Dus dat maar gedaan. Overigens werd ons verzekerd dat de ticket refundable is. Het blijkt nu in Quito lastig om ons geld weer terug te krijgen. Hier zeggen ze dat we daarvoor in Amsterdam moeten zijn. En dat is nou net niet onze bedoeling.
Verder hebben we een vlotte heenreis gehad met een nacht in Lima. Lima hebben we ervaren als een stad met veel stinkende auto´s. Die verplichte keuringen in Europa zijn zo slecht nog niet. In Quito ziet het er allemaal beter uit. We hebben een fraai hoteletje betrokken. De fietsen staan keurig geparkeerd op de kamer.
Wat we ook merken is dat we snel achter adem zijn hier op 2800 meter. Het is maar goed dat we een tijdje blijven en kunnen acclimatiseren. Vandaag hebben we ook kennis gemaakt op de school waar ze ons volgende week zullen proberen een beetje Spaans te leren. Dat lijkt allemaal prima. Aardige behulpzame mensen. We hebben er alle vertrouwen in.

Hasta otra

• 18 Mei 2007 - 11:17

Wim, Doet En Kids:

Na een moeizame start ( het kan ook niet allemaal van een lijen dakje gaan) zullen jullie hopelijk de beginselen van de Spaanse taal onder de knie krijgen .
    Fijn dat het allemaal goed gaat ! Ga zo door en als jullie zin hebben in een lekker biertje bestel je gewoon 'dos servessos', dan hebben jullie de belangrijkste basis al gelegd , haha !
    Veel plezier nog en succes met de studie van ons allemaal .

• 18 Mei 2007 - 15:48

Cisca:

Luitjes,

Succes met de spaansee les.
    Veel plezier.

groetjes.

• 20 Mei 2007 - 20:47

Hilda:

Na het lange Hemelvaart weekend doorgebracht te hebben op De Berenkuil (donderdagavond nog even de Nacht van Groningen gelopen waar de tijdregistratie van de deelnemers niet werkte!), hebben wij direct even op de site gekeken of jullie goed zijn aangekomen. Gelijk alweer geld kwijt voor twee tickets; balen! Wij gaan jullie digitaal volgen op deze site. Succes met jullie Spaanse les.
    Hilda

• 21 Mei 2007 - 09:39

Marianne:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Jammer van die extra ticket. Het beste is dan gewoon om een enorme scene te maken in het plaatselijke KLM-kantoor, bij voorkeur als er veel andere mensen zijn, dan krijg je je geld vast wel weer terug (heb ik namelijk net twee dagen geleden gehoord van iemand die ook iets dergelijks overkomen is en dit zo heeft opgelost). Misschien kun je dit bij wijze van oefening vast in het spaans doen? Lukt dat allemaal een beetje?
    Volgens Natasja moet je er een flinke borrel bij drinken, dan lukt het allemaal opeens wat beter met die talen.

groetje,
    Marianne

• 21 Mei 2007 - 19:42

Wilma:

hoi Jenne en Annalies
    ben erg benieuwd hoe het zal gaan met de les.
    ik had gisteren mijn eerste duathlon en zou jullie vertellen hoe het was: nou het helemaal top!!!!! het ging wel knalhard allemaal, maar ik vond het helemaal geweldig. 5,3 km lopen, 18,8 km fietsen en toen 2,8km lopen. de laatste run kon ik zelfs nog 12 km/h volhouden! eindtijd 1.15.50, 8e plaats. niet eens laatste, kwamen nog een paar na mij, enne er zaten twee op slechts 45 sec...
    wordt vervolgd, volgende week triathlon in Heerenveen!!!
    groetjes
    Wilma

• 21 Mei 2007 - 21:19

Hans Moerland:

Beste Annalies en Jenne,

Vond het leuk om jullie eerste bericht uit de verre te lezen. Leuk met zo'n moeilijk begin?!
    Maar ben toch blij dat je wat plaatjes op de site hebt gezet. Kan ik toch iets beter begrijpen. Kan in ieder geval zien dat het goed met jullie gaat. Ga zo door.
    Annalies kan zien dat je door een straat rijdt met wel heel weinig autoverkeer. Reed je nu toevallig door wandelpromenade of is er echt zo weinig autoverkeer in Quito? Als dat het geval is dan is dat in ieder geval gunstig voor jullie, want hoe minder (vracht)auto's hoe beter het is. In ieder geval veel plezier en we "spreken" elkaar nog.

Groeten,
    Hans ook van Jantje

• 22 Mei 2007 - 10:10

Sergio:

Hallo Yenne en Analies
    We hebben jullie email en fotos gezien en we zijn echt blij mee en wensen wij jullie succes met deze groote avontuur. Over mijn situatie ik heb geen anders nieuws maar als iets ik zal jullie informeren.Ik ben bij Mariane geweest om te werken en dat was goed.Ze zijn echt vriendelijk,vrolijk en goei mensen.Ik was echt vrij met hun en vind ik dat goed.We zouden contact hounden en nog succes voor alles.

Tot volgen keer

Sergio

• 22 Mei 2007 - 12:28

Piet Bron:

Hallo Annelies en Jenne

Jammer voor die tegenslag op schiphol, maar ja jullie zijn goed aangekomen op de bestemming.
    Met mij gaat alles goed ik moet nog even trainen, want ik fiets nu op een dag ongeveer 10 kilometer. Wat fietsen jullie eigenlijk per dag?
    Verder een plezierige en gezonde rondreis toegewenst.

Groetjes uit Friesland

P.S. zijn dat jullie eigen fietsen?

• 22 Mei 2007 - 17:04

Ger En Ida:

Moi Jenne en Annalies,
    Leuk om al zo snel van jullie te horen en mooi dat de heenreis toch redelijk soepel is verlopen.
    De financiële tegenvaller uitgezonderd, maar daar hebben jullie ongetwijfeld een buffer(tje) voor.
    Veel succes met de spaanse les, hasta la vista!!!!!!!
    De FC gaat Europa in; we hebben op een overtuigende wijze afgerekend met FC Utrecht. Het was een mooi feestje zondag in de Euroborg en gisteravond op de Grote Markt. Een enthousiaste menigte van 15.000 "gekken" maakte er in goede samenwerking met onze voetbalhelden een waar spektakel van.
    Morgenavond hebben we weer de gebruikelijke evaluatie in ons Astrea-rennerskwartier en nemen wij uiteraard een lekker biertje op jullie gezondheid.

Groeten
    Ida en Ger

• 23 Mei 2007 - 08:58

Mem:

H
    hoi Jenne en Annelies

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Je kan mij nog wel een mailtje sturen, want ik ben nog nietaangesloten op de nieuwe verbinding.Hier alles ok.

Groetjes Mem

• 24 Mei 2007 - 15:29

Eetze Hofman.:

Mooi dat jullie na een slechte start goed zijn aan gekomen. Zo te zien vermaken jullie je daar prima.De foto,s zijn prima , ik ben wel een beetje (veel) jaloes op jullie .Dit is heel wat anders dan schaatsen. Ik wens jullie nog veels moois toe. groetjes een schaats vriend.ANNALIE EN jENNE NOG VEEL PLEZIER. Eetze.

• 20 Juni 2007 - 19:39

Hanneke En Marjon :

Hoi Jenne en Annelies
    Via Hannie en Wilt hebben we jullie mail adres gekregen,dus er zijn nog een paar mensen die jullie tocht volgen, leuk hoor jullie belevenissen geniet er maar van en binnenkort schrijven we weer.
    Groetjes de dames bergstraat.