Quito 2 24.05.07 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu Quito 2 24.05.07 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu

Quito 2 24.05.07

Door: Annalies en Jenne

Blijf op de hoogte en volg Annalies en Jenne

24 Mei 2007 | Ecuador, Quito

Inmiddels zijn we ongeveer een week in Quito. In totaal hebben we een vijftal bezoekjes gebracht aan het kantoor van de KLM om de refund van de in Amsterdam gekochte tickets te krijgen. Zelfs Verena, de eigenaar van het beste reisbureau in Groningen (Arcos Travel aan de Westersingel) heeft nog contact gehad met KLM in Amsterdam. Na veel gedoe hebben we gisteren het geld gekregen. Al met al heeft het (te) veel tijd gekost.
Iets ten noorden van de stad hebben we het Mitad del Mundo bezocht. Dit ligt precies op de evenaar. In een leuk museumpje doen we allerlei interessante proefjes zoals het plaatsen van een ei op een spijkerkop en het laten weglopen van water in een gootsteen. Het is echt waar!! Precies op de evenaar valt het water recht naar beneden en aan weerszijden draait het rechts respectievelijk links rond. Nadat we op zaterdag een aantal kerken en andere oude gebouwen in de binnenstad hebben bezichtigd maken we een beste bui met zowaar hagel mee. Op zondag blijkt een doorgaande route in de stad helemaal autovrij om ruim baan voor de fietsers te maken. Honderden en waarschijnlijk meer dan duizend fietsers maken hier gebruik van. Ook wij doen mee en maken van de gelegenheid gebruik om de stramme spieren even los te maken en op een sportieve manier de stad te verkennen. Dan roept de plicht. Op maandagmorgen om half negen melden we ons op de Simon Bolivar Spanish School. We krijgen te horen dat vrijdag a.s. een nationale feestdag is en dat onze 20 uur les wordt gecomprimeerd in vier dagen. We krijgen les met ons tweeen. Jenny is onze docente en ze spreekt met ons af dat we vanaf het begin alleen Spaans zullen spreken. En dat valt niet mee. Jenny blijkt een uitstekende docente met veel geduld. Ze spreekt heel duidelijk en in een aangepast tempo. Na de vijf uren intensieve les hebben we voor de middag nog een beetje huiswerk. Van de lessen hebben we veel geleerd. Dit leidt echter nog lang niet tot vloeiende conversatie in het Spaans. Misschien dat we later tijdens onze reis nog eens een weekje Spaans gaan doen. Naast de lessen hebben we op de school een lezing bijgewoond over de "liberador" van deze regio, Simon Bolivar. Gisteren hebben we met een groep studenten gezamenlijk een specifiek Ecuadoriaans gerecht bereid en daarna opgegeten. Druk, druk, druk dus.
De bedoeling is om morgen met het echte werk te beginnen. We gaan zuidwaarts.

  • 24 Mei 2007 - 21:10

    Eetze :

    Is het niet gevaarlijk Analies ,Jenne met zo een donkere schoonheid? Maar ik ken hem beter . Geniet van alles wat je mee maakt. Dit doe je maar een keer in je leven denk ik. Groeten ook van Henk en Loes , ik zie ze nog vaak. tot het volgende mail. Eetze.

  • 25 Mei 2007 - 07:40

    Ruud Boelens:

    De hartelijke groeten van de biljarters. Gisteren kwam de nieuwsbrief uit met de link naar jullie 'waarbenjijnu', dus wellicht krijg je binnenkort post. Vandaag Harmannus Stuulen even gebeld ivm zijn 90ste (!) verjaardag. Doe het hem na. Zijn postuur heb je al een beetje, Jenne.

    Hartelijke groet,

    Ruud

  • 25 Mei 2007 - 07:47

    Fabian:

    Beste Jenne en Annalies,
    geweldig om te zien dat jullie reis is begonnen. Van deze kant wens ik jullie heel veel plezier en succes!!
    Ik zal jullie reis volgen. Groet Fabian.

  • 25 Mei 2007 - 17:23

    Auke Baron:

    Indruk wekkend, zo'n onderneming.Lijkt me iets geweldigs.Heel veel plezier samen en geniet er van.Tot een volgend contact.

  • 25 Mei 2007 - 21:02

    Hans Ypma:

    Ola,
    Fantastisch zo'n fietstocht, even iets anders dan een rondje om het Paterswoldse meer.
    Ik zal Herman (fiets) ook even op de hoogte brengen van jullie's aanvang en "tandje 32" site.
    Leuk om jullie op deze wijze af en toe even te volgen. Veel plezier.

    mvgr. Hans

  • 26 Mei 2007 - 09:05

    Wim, Doet En Kids:

    Hello,

    Zo, zo, zien we Jenne ook nog 's werken ;-). Fijn dat alles zo goed gaat !
    Het eamel-adres van mem weten we zo niet, zal hem zsm even doorgeven .

    Hou vol en geniet ,

    Groeten van Skoatterwald .

  • 27 Mei 2007 - 09:11

    Henk:

    Beste reisegers zo te lezen hebben jullie het goed daar en de spaanse les nu af gesloten hoop ik niet dat nu alles in het spaans op internet wordt gezet hier alles goed heeft vanochtend heel hard geregend maar nu is het wind stil dus wel lekker hé nog een mooie vakantie gr ons.

  • 27 Mei 2007 - 09:45

    Marieke Hopma:

    Hoi Annalies en Jenne,

    En, kennen jullie al wat meer woorden dan beber en comer? Alle fietsonderdelen al geleerd in het Spaans? Jan is ook bezig met een cursus Spaans op cd-rom (luisterboek) tijdens zijn autoritjes van en naar het werk. Hij struikelt regelmatig over de vele vervoegingen, hebben jullie daar ook last van?
    Mij is alleen het woord Kotsje bijgebleven. Het is maar het simpele Spaanse woord voor auto, maar ik kreeg er toch rare associaties bij.

    Mocht je nog in Cusco komen dan kun je als je zin hebt nog een kijkje nemen bij de sociale werkplaats voor gehandicapten die o.a. door de nicht van Jan, Marjan Schamp is opgericht. Gehandicapte jongeren leren er allerlei zuivelproducten maken op een hygiënische manier. Info: Plaza San Francisco 369 dpto. 1 Cusco, www.wayquisperú,com, tel. 084 807679.
    Marjan zit op dit moment in Nederland maar haar Peruaanse man Igor Osorio Cornejo, is er wel. Misschien kan hij nog iets voor jullie betekenen als je aangeeft dat jullie kennissen zijn van mij en Jan Hogen Esch (overnachting of andere hulp).

    Verder wens ik jullie heel veel plezier,
    geniet van alle indrukken, mensen, natuur etc. en kom goed terug!

    Hasta la vista,

    Marieke

  • 27 Mei 2007 - 12:19

    Hidde En Nieske:

    Hjir wat oars os oars....
    Wat in reis! Nieske woe net ljoawe dat jimme sa fier fjot binne.... Kin Annelies wol frysk leze Jenne? Moast har mar even helpe soe ik sizze.
    Goeie reis en oan't sjen! (dat dworret nog wol efkes....)

  • 28 Mei 2007 - 12:38

    Marianne:

    Hoi Annalies en Jenne,

    Ik heb jullie website ook even aan Natasja doorgespeeld,
    dus daar kun je ook binnenkort mail van verwachten, in het russisch natuurlijk.
    Wat is dat in vredesnaam voor gerecht wat jullie op de foto aan het bereiden zijn, iets met mais? Ziet er vreemd uit.
    Annalies, bij Springs beginnen ze er nu pas een beetje aan te wennen dat je er niet bent; als ik me voor de volgende training inschrijf werd er gevraagd of ze dit meteen maar even 'voor ons allebei moesten doen' en toen ik met Harriet en 20 anderen voor de deur stond te wachten vroeg Rouel aan mij (hij verving Nanette) ' hee, ben je alleen?' (ik ga hier niet vertellen wat hij zei toen hij er achter kwam dat voor voor een jaar was verdwenen, want ik begrijp dat iedereen dit kan lezen). Kortom: ik wordt er niet goed van!

    Die (water)poefjes op de evenaar is leuk he? Als iemand het je vertelt geloof je het niet, je moet echt zelf zien dat het zo werkt.

    Ik verwacht wel dat jullie spaanstalig weer terug komen, zo te zien lijkt het me toch ook geen straf om van iemand als Jenny les te krijgen?

    Voor straks; veel fietsplezier!

    groetje,
    Marianne



  • 28 Mei 2007 - 15:58

    Margreet:

    Erg leuk om op deze manier van een grote afstand mee te kunnen leven. Jullie zijn echte "ondernemers en avonturiers".
    Geniet ervan and take care!
    ps: ook ik ben benieuwd naar dat Ecuadoriaans gerecht.

  • 28 Mei 2007 - 19:12

    Peter Glazenborg:

    Dag Schaat"ster" en Jenne: Sorry dat ik zo laat reageer op jullie fantastisch reisverhaal maar wat ik zo lees moet het geweldig zijn afgezien van de financiële perikelen die ik overigens niet zo goed begrijp; zal wel aan mij liggen. Het"
    Hablar Espagnol" komt sneller dan je voor mogelijk houdt als je met elkaar ook in het spaans gaat "lullen". Ben behoorlijk jaloers maar dan had ik het maar eerder ook moeten doen. Hoop dat jullie komende maand een fijne, goeie en belevenisvolle reis zullen hebben en dan zie ik jullie op de web weer over een maand want ik ga morgen met vrouwlief een maand trekken door Zuid Italië.
    Hou Doe!!!!!
    Peter

  • 31 Mei 2007 - 16:04

    Lamine Camara:

    hooi best jenne en analies hoe gaat het met jullie? ik heb de foto,s van julli gezien zijn heel mooi foto,s ik weet dat hebben veel plezier in amerika sory is lang geworden dat ik geen bericht naar jullie gestuurd maar ik ben ook druk met werk en moet ik binen ( 5 week )naar afrika op bezoek bij mijn broer alseny moet julli niet veel lang blijven omdat volgende jaar gaan wij samen naar afrika probeerd alstublift snel terug tekomen want wij hebben geen top snelle lopers meer in astrea wij hebben de toppers nodig!!!!!!

  • 31 Mei 2007 - 19:40

    Jan Ekens:

    Hoi Annalies en Jenne,
    Inmiddels de eerste etappes gefietst of zijn jullie nog aan de studie om het spaans onder de knie te krijgen? De studie gaat volgens mij in een relaxte sfeer.
    Ben echt benieuwd of het fietsen een beetje te doen is op zo'n grote hoogte.
    Ik zie op de foto's dat de oranje-shirts ook al gedragen zijn/worden. Maak maar veel reclame voor Stad en Ommeland!
    Natuurlijk houd ik jullie weblog regelmatig in de gaten, maar ook zie ik aan de statistieken dat jullie regelmatig www.loopgroepastrea.nl raadplegen. Is leuk om te zien!
    Veel succes en (fiets- en studeer)plezier de komende tijd.

    Groet,

    Jan

  • 11 Juni 2007 - 10:28

    Fabian:

    Dag Jenne,
    mooie verhalen en foto's. Het blijft een stoere onderneming. Een geweldige ervaring. Zelf krijgen Josphien en ik al de kriebels. Wij moeten alleen nog tot eind augustus geduld hebben. Ik blijf jullie volgen!! Veel pleizer en en geniet ervan!!
    Groet Fabian.
    (PS. volgende week Nederlands Kampioenschappen spelen met het driebanden team!!!!!)

  • 11 Juni 2007 - 13:49

    Natasha (Rusland):

    Ik vind het geweldig om jullie per net te volgen. Echt heel interessant. Ik wil meer over zegen maar mijn vocabulary nog niet groot genoeg :-(. Super tocht hebben jullie gekozen. Ik ben ook gek op die soort van de avonturen. Soory voor mijn foutjes, maar ik heb van mijn hart geschreven. Ik zal aan mijn vrienden in Rusland vertellen over "crazy" (met liefde natuurlijk)Nederlanders. Ik vind het SUPER.
    Marianna hebt gelijk over mijn mening :"Volgens Natasja moet je er een flinke borrel bij drinken, dan lukt het allemaal opeens wat beter met die talen"
    Haha.. Soms helpt het wel met de andere talen.
    We volgen jullie avontuurlijke tocht:-)
    Heel veel succes daar in Amerika, een hele fijne tijd toegewenst en de hartelijke groeten
    УДАЧИ - succes

    Tot later.
    Natasha en Harm

  • 11 Juni 2007 - 13:52

    Natasha:

    Ik heb iets in het Russisch geschreven, maar lijkt het op abrakadabra haha. Pech:-(

    Mvgr Natali

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annalies en Jenne

In mei 2007 vertrekken we (Annalies en Jenne)naar Zuid Amerika voor een fietstocht van 11 maanden. Het voornemen is om te starten in Quito (Ecuador) en dan zuidwaarts te fietsen door Ecuador, Peru, Bolivia, Chili en Argentinie. Uiteindelijk hopen we het zuiden van het continent te bereiken. Dan weer terug naar Santiago (Chili) vanwaar we weer terugvliegen. Middels deze weblog hopen we familie, vrienden en bekenden periodiek op de hoogte te houden van onze belevenissen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 666
Totaal aantal bezoekers 82679

Voorgaande reizen:

15 Mei 2007 - 15 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: