Loja 21.06.07 - Reisverslag uit Loja, Ecuador van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu Loja 21.06.07 - Reisverslag uit Loja, Ecuador van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu

Loja 21.06.07

Door: Annalies en Jenne

Blijf op de hoogte en volg Annalies en Jenne

22 Juni 2007 | Ecuador, Loja

Hoewel Nancy erg haar best doet is ons Spaans nog steeds matig. Toch wordt het wel iets beter, maar het is nog een lange weg om een discussie te kunnen voeren. Maar goed, we kunnen ons aardig redden. Achteraf gezien hebben we behoorlijk geluk gehad. Tijdens onze lesweek regent het iedere dag. Het klimaat is hier ook al in de war. Normaal is het hier zo goed als droog in juni. Het komt mooi uit dat ons hotel direct naast de school is. We hebben een luxe kamer met kabel televisie en hoeven zelfs niet het voetbal in Nederland te missen. We zien een paar wedstrijden van het EK onder 21 die gespeeld worden in o.a. het Abe Lenstra stadion en de Euroborg.
Op een ochtend al dwalend door de stad worden we binnen gevraagd in een werkplaats waar Panama hoeden worden gemaakt. Het is de bekende Alberto Pulla. Hij laat niet alleen zijn hoeden zien (die Jenne erg goed staan) maar ook krantenknipsels en foto´s van hemzelf. Toch maar geen hoed gekocht. Vanuit Cuenca doen we nog een paar uitstapjes o.a. naar National Park Cajas. Op ongeveer 4000 meter maken we met een groepje medestudenten een mooie wandeling langs vulkaanmeertjes en door een bos van de enige soort bomen dat op deze hoogte kan groeien. Het is sprookjesachtig.
De favoriete lunch halen op een markt vlak in de buurt. Hier liggen complete geroosterde varkens klaar voor consumptie. Het vlees is werkelijk heerlijk.
Op maandagmorgen vertrekken we richting Oña. De eerste mooie zonnige dag na een week regen. We hebben een mooie, maar zware rit van iets meer dan 100 kilometer. Als we Oña binnenrijden zien we een Koga Miyata traveller tegen een muur staan. Even later maken we kennis met Eva, een Deense jonge vrouw die in haar eentje een soortgelijke reis als wij maakt. De volgende dagen fietsen af en toe een stuk samen, helaas meestal in de regen. Inmiddels zijn we in Loja aangekomen en vandaag gaan we beslissen of we nog langer in de bergen (regen) blijven of dat we de warmte van lager gelegen gebieden opzoeken, richting de kust.

  • 22 Juni 2007 - 08:07

    Ruud:

    Het moet niet gekker worden. Ik dacht dat jullie naar verre oorden vertrokken waren om geheel los te komen van de westerse wereld in het algemeen en van Groningen in het bijzonder. En wat doen jullie: naar voetbal in de Euroborg kijken! Nou, kijk morgenavond (onze tijd) dan ook maar. Kunnen jullie van Kruiswijk en zijn maten tegen de Serf zie.
    Jaloersmakende foto's trouwens. Al ergens een potje kunnen biljarten Jenne?

  • 22 Juni 2007 - 09:28

    Jansje En Henk:

    Geweldig wat jullie allemaal doen behalve dat gefiets dan wat een uitsloverij ik zou maar gauw de zon op zoeken regen hebben we hier wel.doei doei

  • 26 Juni 2007 - 08:13

    Bepke:

    Wat ontzettend leuk om jullie daar zo te zien fietsen. Mede met de verhalen en foto's krijg je een prachtig beeld van jullie reis. Als ik jullie daar zo zie, krijg ik wel een beetje het gevoel van, wat doe ik hier, en heb ik zin om naar de Verenigde Staten te gaan, je weet wel de parken. Niet om te fietsen, dat is mij te zwaar, maar de warmte en bv wandelen. Maar ik zit hier achter mijn buraeu en moet zo weer collectie's maken. Hier gaat alles goed, geen sappige toestanden tot nu toe. Ik wil nog wel even mailen, dat Hanneke een huis heeft, dus binnenkort heb ik het rijk weer alleen. Geniet van de natuur het fietsen, Spaans en elkaar, en de groeten van ons allemaal, ook van Beppie, die onze ruimte mooi schoon houdt.

  • 29 Juni 2007 - 18:23

    Jan De Boer:

    Jammer van het slechte weer aan het begin van jullie reis, wordt vast wel beter. Mooie foto's, geweldige wereld daarzo! Ik heb de neiging om een panama hoed te kopen en een biggetje te roosteren. Even wat nieuws: geweldige 50 jarige verjaardag gehad, de dag daarvoor halve marathon in 1 uur 57 min. Mijn dochter is afgestudeert, had een 8 op haar scriptie en verdediging daarvan. Heeft een baan en woonruimte in Amsterdam, verdient nu al meer dan ik gerekend naar 40 uur, ben harstikke trots op haar!
    Luitjes, heel plezier verder. Doe geen dingen die ik ook niet zou doen en als je ze doet doe ze voorzichtig.

    Groeten,

    Jan de Boer


  • 01 Juli 2007 - 17:34

    Dirk Zijlstra:

    Wat een geweldige trip maken jullie. En dan te bedenken dat je nog maar pas aan deze reis bent begonnen. Jenne voorop fietsend?? Hier is alles oke, behalve dat het Natuurmuseum dicht moet. Ga zo door daar, ik volg het zeer zeker. Heel veel plezier daar.

    Dirk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annalies en Jenne

In mei 2007 vertrekken we (Annalies en Jenne)naar Zuid Amerika voor een fietstocht van 11 maanden. Het voornemen is om te starten in Quito (Ecuador) en dan zuidwaarts te fietsen door Ecuador, Peru, Bolivia, Chili en Argentinie. Uiteindelijk hopen we het zuiden van het continent te bereiken. Dan weer terug naar Santiago (Chili) vanwaar we weer terugvliegen. Middels deze weblog hopen we familie, vrienden en bekenden periodiek op de hoogte te houden van onze belevenissen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 82673

Voorgaande reizen:

15 Mei 2007 - 15 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: