Puerto Chicama 4.07.07 - Reisverslag uit Puerto Chicama, Peru van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu Puerto Chicama 4.07.07 - Reisverslag uit Puerto Chicama, Peru van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu

Puerto Chicama 4.07.07

Door: Annalies en Jenne

Blijf op de hoogte en volg Annalies en Jenne

04 Juli 2007 | Peru, Puerto Chicama

Samen met Deense Eva "dalen we af" richting de kust. Naarmate we lager komen stijgt de temperatuur. We rijden door prachtige landschappen met tropische begroeiing. Eva is afhankelijk van ons omdat ze geen contant geld meer heeft en we geen geldautomaten tegenkomen. Na een paar dagen zijn we in Peru. Direct na de grens is zichtbaar dat Peru een stuk armer is dan Ecuador. Stoffige dorpjes met hutjes en amper verkeer. Was het in Ecuador al erg rustig op de weg, hier hebben we bijna het rijk alleen. Opvallend zijn de vele brommertaxis die er rondrijden in en rond de dorpen en steden. Het lijkt bijna Zuid-Oost Azie. Ook worden we onderweg nog meer gegroet en aangesproken door de bevolking. De mensen zijn erg hartelijk. Een keer gaat het enthousiasme zelfs zover dat een oudere dame een foto van ons neemt in een restaurant. Por recordar (voor de herinnering) zegt ze. En dan zijn er nog onze vrienden van de weg: de buschauffeurs. Deze mannen rijden waarschijnlijk steeds op dezelfde lange afstandroutes en zien ons dagen achter elkaar. Dat levert veel gezwaai en getoeter op. In Chulucanas is weer een geldautomaat. Het lukt Eva om met haar Visa kaart geld uit de muur te toveren. Helaas werken onze pasjes hier niet. Ook is er geen enkele bank die credit cards accepteert. We spreken daarom onze noodvoorraad dollars aan. De volgende dag nemen we afscheid van de 21 jarige Eva met een etentje bij de plaatselijke Chinees.
Gelukkig kunnen wij drie dagen later in Chiclayo weer gewoon geld uit de muur halen. We zijn weer rijk. Dat ben je al gauw in Peru. We geven hier per dag nog minder uit dan in Ecuador. Een goed hotel voor 10 euro, een warme maaltijd voor 2,50 euro en 650 ml heerlijk koud bier kost hier 1 euro.
In Lambayeque bezoeken we het museum van de koninklijke tombes van Sipan. Hier zijn veel schatten te zien uit de piramides van Sipan. Het lijkt allemaal een beetje op de oude Egyptische cultuur.
De weg langs de kust is weinig boeiend. Zandvlaktes met hier en daar een vuilnisbelt en overal veel afval.
Op dit moment zitten we in Puerto Chicama, in een mooie kamer met een terras met uitzicht over zee. We kunnen nog een paar dagen genieten van fietsen zonder noemenswaardige heuvels. Dan gaan we weer naar het binnenland en dus naar de bergen.

  • 05 Juli 2007 - 18:06

    Petra Degen:

    Wat een avonturen weer. Wat vertrouwde beelden uit Peru van vrouwen met bolhoedjes. Geniet maar verder.

  • 05 Juli 2007 - 19:45

    Daphne:

    Hallo laiverds,

    Nou ik zit hier zwaar jaloers naar die prachtige foto's te kijken. Wat een mooie omgeving. Nou ben ik natuurlijk wel blij dat ik dat niet allemaal hoef te fietsen ...dat ziet er wel heel spectaculair uit. Maar geef maar toe, voor die hele spannende foto's (bijvoorbeeld Jenne op zo'n heel smal rotspaadje) hebben jullie zeker een stuntman ingehuurd? Kost niet zoveel daar, toch? Mensen ik wens jullie nog een supervakantie en tot mails.

    Groeten,
    Daphne

  • 06 Juli 2007 - 13:11

    Henk En Jansje:


    heerlijk voor jullie wat een andere wereld daar of niet dan doe maar lekker rustig aan .Het is hier erg slecht weer . gelukkig hebben we al een hele mooie vakantie gehad anders zou je direct een reis boeken naar de zon.Luitjes wees voorzichtig doei

  • 07 Juli 2007 - 18:18

    Janneke:

    Via Arie en Marjan, kwam ik erachter, dat jullie alweer een verre reis maken.
    Jullie halen echt alles uit het leven, dat je gegeven is. Dat zouden wij ook meer moeten doen, wij zijn meer van de huisje, boompje, beestje cultuur. Toch lijkt het mij prachtig om zoiets samen te beleven. Ook wel spannend natuurlijk, je weet nooit hoe de dag zal gaan verlopen. Erg leuk trouwens om op deze manier weer wat van de familie te horen. Als de ouders wegvallen, krijg je toch minder informatie te horen. Nou luitjes veel plezier nog en maar flink genieten. Groetjes nicht Janneke.

  • 09 Juli 2007 - 12:55

    Els Willems:

    Dag Annelies,
    Even een stem uit het 'verleden', via Lenie kreeg ik jullie siteadres. Fantastisch avontuur! Ik hoop dat jullie heel erg genieten, goed in vorm en gezond blijven en ik (en Ger die je misschien ook nog wel kent) houd jullie in de gaten. Want ook wij vinden reizen het mooiste wat er is- alleen doen wij het op een wat minder sportieve manier nl met ons 25 jaar oude VW campertje.
    Heel veel groeten
    Els Willems
    Ger Mug

  • 10 Juli 2007 - 08:39

    Petra Schaub:

    Hallo Jenne,

    Mooi hoor. Als ik jullie berichten lees stap ik letterlijk even in een andere wereld. Ik lees jullie berichten trouw. Dat je het maar even weet. Volgende week ga ik ook fietsen, in de Dolomieten. Zucht. Ben overgehaald door vrienden.

    Veel plezier met jullie tocht, ik houd jullie in de gaten.

    Groet Petra

  • 13 Juli 2007 - 11:50

    Kees:

    Hoi Jenne,
    Zo te zien vervelen jullie je niet, wat een avonturen! Ik zal je weblog weer eens bovenin intranet zetten, krijg je misschien wat meer reacties van collega's.

  • 16 Juli 2007 - 07:40

    Mem:

    Hallo J&A,

    Zijn de fietsen al weer gerepareerd?Ik denk dat jullie nu weer richting de bergen zijn.Hier is alles prima.

    Groetjes mem.

  • 07 April 2008 - 07:52

    Henk Koers:

    Hallo mensen,
    Weer een mooi verslag met prachtige foto's. Heb je ook nog een foto van de 21 jarige Eva genomen? Ik ben zeer benieuwd. Niet te bevatten dat jullie over een klein aantal dagen weer voet op Nederlandse bodem zetten. Aanstaande vrijdag gaan we met de schaatsclub weer naar het wocresterant ik had jullie er graag bij willen hebben, maar vanwege de mei vacantie eind aril begin mei vond men het te laat in de tijd worden. Maar als jullie weer thuis zijn hoop ik dat ik contact met jullie op mag nemen. Misschien kun je me van de zomer fietsen leren. Nog hele mooie dagen toegewenst geniet ervan. Een heel goede terugreis.
    Veel groeten van Henk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annalies en Jenne

In mei 2007 vertrekken we (Annalies en Jenne)naar Zuid Amerika voor een fietstocht van 11 maanden. Het voornemen is om te starten in Quito (Ecuador) en dan zuidwaarts te fietsen door Ecuador, Peru, Bolivia, Chili en Argentinie. Uiteindelijk hopen we het zuiden van het continent te bereiken. Dan weer terug naar Santiago (Chili) vanwaar we weer terugvliegen. Middels deze weblog hopen we familie, vrienden en bekenden periodiek op de hoogte te houden van onze belevenissen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 82673

Voorgaande reizen:

15 Mei 2007 - 15 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: