Huaraz 16.07.07 - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu Huaraz 16.07.07 - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu

Huaraz 16.07.07

Door: Annalies en Jenne

Blijf op de hoogte en volg Annalies en Jenne

16 Juli 2007 | Peru, Huaraz

In Trujillo logeren we in de Casa de Ciclistas. Dit is het huis van fietsfanaat Lucho dat is opengesteld voor alle langskomende fietsers die er kunnen overnachten en zich kunnen informeren over de te volgen routes. Als we aankomen zijn er nog vier andere fietsers. Lucho verricht ook reparaties. Het blijkt dat onze pedalen vervangen moeten worden en er wordt een slagje uit een achterwiel gehaald. De pedalen moeten uit Lima komen. Twee Belgische fietsers die heen en weer naar Lima moeten om spullen te halen gaan voor ons op zoek naar nieuwe pedalen (goede kwaliteit is in Trujillo niet te krijgen). We moeten daarom een aantal extra dagen blijven. Op de tweede dag dat we in de Casa zijn vergezelt Lucho een tweetal fietsers die naar het noorden gaan. Laat op de avond komt hij terug en vertelt dat ze bijna overvallen zijn door een paar jongens in een motortaxi. We zullen Eva de volgende ochtend mailen om haar te waarschuwen. Helaas blijkt dat niet nodig. Ze komt de volgende ochtend in de Casa en is ongeveer een uur nadat de anderen aan beroving zijn ontsnapt wel slachtoffer geworden. Zeer waarschijnlijk door dezelfde knapen. Lucho is furieus, vooral op de politie. Eva heeft notabene met een tweetal agenten gelunched en is in het dorp door de agenten begeleid terwijl iedereen weet dat het in het dorp safe is en dat het gevaar op het stuk daarna is. Hij benadert de politie en zorgt voor veel publiciteit in kranten en op de tv. Ondertussen verkennen we de stad, maken een uitstapje naar de kust en bezoeken een museum. De avond voor ons vertrek hebben we in het huis van Lucho een gezamenlijke maaltijd met zijn familie en de andere fietsers. Na het eten wordt er gedanst tot in de kleine uurtjes.
Als wij de volgende dag vertrekken worden we onderweg veelvuldig gewaarschuwd door politieagenten, alsof dat helpt.
Inmiddels hebben we de (gevaarlijke) kust verlaten en zitten weer in de veilige bergen. De weg erheen is heel mooi, maar onvoorstelbaar slecht. Op een van de dagen doen we over 56 kilometer meer dan 8 uur om vervolgens in het smerigste hostalletje tot nu toe te moeten overnachten. Hier in Huaraz, met uitzicht op de prachtige met sneeuw bedekte bergen van de Cordillera Blanca, nemen we het er even van. Een luxe hostal met goede bedden en een warme douche. We blijven hier een paar dagen en gaan een trek maken in de bergen.

• 18 Juli 2007 - 18:39

Jan De Boer:

Blijven toch gevaarlijke landen af en toe, maar blijf toch vooral genieten en laat je er niet door uit het veld slaan. Annelies, even over huurcoll., het werken met Sora gaat prima, leuke meid.
    We hebben zeer zeker de indruk dat zij van ons ook een goeie indruk heeft. Doen mee aan de tourtoto, op verzoek van Sora.
    Wij staan van de 65 deelnemers op de 2e plaats, netjes toch! Nogmaals blijf genieten. Veel liefs,

Jan de Boer.

Annalies en Jenne

In mei 2007 vertrekken we (Annalies en Jenne)naar Zuid Amerika voor een fietstocht van 11 maanden. Het voornemen is om te starten in Quito (Ecuador) en dan zuidwaarts te fietsen door Ecuador, Peru, Bolivia, Chili en Argentinie. Uiteindelijk hopen we het zuiden van het continent te bereiken. Dan weer terug naar Santiago (Chili) vanwaar we weer terugvliegen. Middels deze weblog hopen we familie, vrienden en bekenden periodiek op de hoogte te houden van onze belevenissen.