Huaraz 22.07.07 - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu Huaraz 22.07.07 - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu

Huaraz 22.07.07

Door: Annalies en Jenne

Blijf op de hoogte en volg Annalies en Jenne

22 Juli 2007 | Peru, Huaraz

Omdat de eerstvolgende trek op woensdag vertrekt gaan we dinsdag met een toeristenbusje naar een gletsjer(Pastururi). De gletsjer ligt op 5240 meter. Vanaf 5000 meter moeten we zelf het laatste stuk klimmen. Hier is de hoogte goed merkbaar, we zijn snel achter adem, maar met de hulp van de cocablaadjes die we achter de kiezen hebben krijgen we geen last van hoogteziekte.
Op woensdag vertrekken we heel vroeg met een busje naar de start van de vierdaagse Santa Cruz trek. Onze groep bestaat uit twee Ieren, een Fransman, een gids en een ezeldrijver met vier ezels die de bagage en de proviand vervoeren. Het is een prachtige trek van ca. 40 kilometer door een imponerend landschap met als hoogste punt een pas van 4760 meter. Ook nu houdt de coca ons weer op de been. Een hoogtepunt is dat we op de derde dag van de trek een mooi zicht hebben op de Alpamayo, een van de mooiste bergen ter wereld. Overdag is het een heerlijke temperatuur maar zodra de zon is verdwenen valt de temperatuur tot rond en soms onder het vriespunt. We bivakeren in ons eigen tentje en blijven mede dankzij het o zo charmante thermische ondergoed behoorlijk warm.
Door de hoogte van Huaraz (3090 meter) en de hoogtestage van de afgelopen dagen denken we de komende tocht door de Andes wel aan te kunnen.

• 22 Juli 2007 - 22:02

Harm Natalia:

We zijn jaloers.. jaloers.. jaloers op de mooie foto´s en verhalen :-)

• 23 Juli 2007 - 08:17

Joke Van Amerongen:

Hoi wereldreizigers. Wat een end weg!! Wat een avontuur!! pas maar op dat jullie niet verslaafd raken aan de coca. Maar verder een goede vervolgreis gewenst. Wij zijn inmiddels in de PBc ook 'verhuisd'. Even wennen voor iedereen.'t zal jullie trouwens een 'zorg' zijn!!

groetjes van joke

• 23 Juli 2007 - 16:05

Henk:

Een mooie wereld daar jullie trefen het maar dat je zo n tocht kunt maken in
    zo n mooi land beter dan hier met al dat regen water ha ha he pas goed op je zelf en geniet er van .groet

• 23 Juli 2007 - 16:50

Janita Holm:

Een onvergetelijke onderneming met prachtige foto's. Dat neemt niemand jullie ooit weer af. Echt heel erg mooi.

• 24 Juli 2007 - 09:55

Cisca:

Hallo,

Prachtige foto's en verhalen.

groeten, Cisca

• 25 Juli 2007 - 21:18

Jan De Boer:

Chewing some coka leaves on columbian hills, my ass. Chewing them on peruvian mountains!! Maar als het jullie help om door te gaat , mijn zegen heb je. Prachtige foto's, veel geluk in de Andes en nochmaals: doe geen dingen die ik niet zou doen en als je ze doet doe ze voorzichtig!!!!!

• 26 Juli 2007 - 09:29

Hans Van Prooijen:

Hoi Jenne en Annalies,
    In de tour de France is het volop hommeles, maar jullie 'fietstocht' geeft ook te denken. Zo te zien zijn jullie zelfs helemaal van de fiets afgestapt en gebruik je nu ezels. En 'coke' is toch doping...?
    Hoe dan ook, ik ben stinkend jaloers en wens jullie een hele fijne tocht verder.

Groet,
    Hans van Prooijen

Annalies en Jenne

In mei 2007 vertrekken we (Annalies en Jenne)naar Zuid Amerika voor een fietstocht van 11 maanden. Het voornemen is om te starten in Quito (Ecuador) en dan zuidwaarts te fietsen door Ecuador, Peru, Bolivia, Chili en Argentinie. Uiteindelijk hopen we het zuiden van het continent te bereiken. Dan weer terug naar Santiago (Chili) vanwaar we weer terugvliegen. Middels deze weblog hopen we familie, vrienden en bekenden periodiek op de hoogte te houden van onze belevenissen.