Huanuco 29.07.07 - Reisverslag uit Huánuco, Peru van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu Huanuco 29.07.07 - Reisverslag uit Huánuco, Peru van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu

Huanuco 29.07.07

Door: Annalies en Jenne

Blijf op de hoogte en volg Annalies en Jenne

29 Juli 2007 | Peru, Huánuco

Als we in Huaraz, de fietsen uit de stalling (het kantoor van de hoteleigenaar) halen is een van de banden leeg. Het is onze eerste lekke band na ca. 2400 kilometer. In de buitenband vinden we een scherp stuk glas.
Na ongeveer 40 kilometer asfalt slaan we af richting richting Carpa. Vanaf nu is het slechte dirt road en de komende 40 kilometers gaan omhoog. Carpa is niets meer dan een visitorcenter van het Nationale Park Huascaran waarin we ons bevinden. De enige "bewoner" van het gebouw is Pablo. Hij biedt ons aan om binnen te slapen, naast zijn motor. We krijgen zelfs nog een matras aangeboden. We zijn blij dat we niet in het tentje hoeven omdat het hier 's nachts aardig vriest. De volgende ochtend starten we vroeg voor een zware maar onvoorstelbaar mooie tocht. Eerst naar een pas van 4800 meter, daarna blijven we de volgende 25 kilometer hoog tot de volgende pas op 4800 meter. Dan is er een 25 kilometer lange afdaling over nieuw asfalt naar Huallanca dat 1300 meter lager ligt. De volgende dag bezoeken we de inca-ruines (Huanuco Viejo) bij La Union. Na twee dagen met het nodige klim- en daalwerk over dirt roads vallen we van 3950 meter naar Huanuco op 1900 meter. Hier hebben we, in een plezierig warm klimaat, twee rustdagen.

• 30 Juli 2007 - 06:26

Kees:

Die foto uit jullie vorige bericht van Jenne voor het tentje tegen die prachtige berg met besneeuwde top had ik op intranet geplaatst en jullie zien dat er gelijk collega's reageren. Inmiddels druppelen hier op de PBc de vakantiegangers weer binnen, maar ze hebben minder te verhalen dan jullie.

• 30 Juli 2007 - 12:58

Arie En Marjan:

Jenne en annelies wat geweldige foto's ben echt jaloers op jullie. Prachtige foto's we blijven jullie volgen
    groetjes uit het koude natte en winderig kikkerlandje.

• 30 Juli 2007 - 14:29

Margreet:

Tsjonge jonge, wat een belevenis om daar te kunnen fietsen! Geweldige foto's. Iedere keer leuk om op verre afstand mee te mogen genieten.
    Groetenissen van Margreet uit een regenachtig Drenthe. In Denemarken(net terug) hadden we beter weer.

• 31 Juli 2007 - 18:45

Bert Astrea:

He Annelies en Jenne. 4800 meter hoog ... bbrrrrr ... houen jullie je wel goed vast?
    Hier in Nederland gaan dingen een stuk rustiger: vandaag samen met mijn vriendin Ingrid 44 km. gefietst in de buurt van Den Ham.

Groet, Bert

• 04 Augustus 2007 - 23:07

Wim, Doet + +:

Hey Jenne en Annalies. Gelukkig gaat alles nog naar wens daar in berg en Dal.
    Wij zijn net terug van een vakantie aan de Bodensee. Het was geweldig ; mooi weer en lange dagen ... heerlijk !!! Jullie 'vakantie' is voorlopig nog niet voorbij. Blijven genieten en pas goed op jezelf (maar vooral op elkaar) ! Groetjes van ons allen !

Dikke Friese kus ; Wim, Doet en de rest .

Annalies en Jenne

In mei 2007 vertrekken we (Annalies en Jenne)naar Zuid Amerika voor een fietstocht van 11 maanden. Het voornemen is om te starten in Quito (Ecuador) en dan zuidwaarts te fietsen door Ecuador, Peru, Bolivia, Chili en Argentinie. Uiteindelijk hopen we het zuiden van het continent te bereiken. Dan weer terug naar Santiago (Chili) vanwaar we weer terugvliegen. Middels deze weblog hopen we familie, vrienden en bekenden periodiek op de hoogte te houden van onze belevenissen.