Huancayo 5.08.07 - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu Huancayo 5.08.07 - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu

Huancayo 5.08.07

Door: Annalies en Jenne

Blijf op de hoogte en volg Annalies en Jenne

05 Augustus 2007 | Peru, Huancayo

In twee dagen klimmen we, dit keer weer eens over een mooie asfaltweg, van Huanaco (1890 mtr)naar Cerro de Pasco (4333 mtr). Onderweg maken we, net als de afgelopen dagen weer kennis met overenthousiaste honden die ons af en toe de stuipen op het lijf jagen. Flink schreeuwen en dreigen met stenen is afdoende om ze te verjagen.
In Cerro is het ijzig koud en we besluiten om een kamer met verwarming te nemen. Het wordt een luxe hotel met straalkachel. Pas om zeven uur ´s avonds is er warm water en kunnen we douchen. De volgende dagen blijven we min of meer op hoogte op de altiplano. ´s Avonds bij het verlaten van het kippenrestaurant in Junin sneeuwt het zelfs. De volgende ochtend is de omgeving wit van de vorst als wij om half negen op de fiets zitten. We hebben medelijden met de twee Belgische fietsers die minstens een uur eerder zijn vertrokken. Deze twee fietsers (Marc en Christien) hebben we voor het eerst in Trujillo ontmoet en zien we nu regelmatig.
Langzaam maar zeker dalen we nu af naar warmere oorden. Op weg naar Huancayo (3244 mtr) bezoeken we het Franciscaner klooster Santa Rosa de Ocopa. Het klooster bevat een grote verzameling opgezette dieren, schilderijen, landkaarten en er is een prachtige oude bibliotheek. Als we weer buiten komen zien we een priester van alles en nog wat zegenen, waaronder auto´s. Een mevrouw vraagt ons of haar kind met ons op de foto mag. Uiteraard is dat goed. Vervolgens poseren we voor iedereen die een camera heeft. Binnenkort prijken we in menig plaatselijk fotoalbum. Hier in Huancayo rusten we wat uit en bezoeken o.a. een mooie markt.

• 06 Augustus 2007 - 09:54

Margreet:

Terwijl jullie nog heerlijk liggen te slapen, schrijf ik dit bericht na een zwoele Drentsche nacht. Het is hier nu al bijna 30 graden. Ook in Nederland hebben we te maken met temperatuurwisselingen. Maar niet zo extreem als bij jullie... Wat zijn de mensen klein in vergelijking met ons.
    Weer de hartelijke groetenissen van Margreet

• 08 Augustus 2007 - 17:10

Henriette/ Janwillem:

Beste Jenne en Annalies

Wat een prachtige reis, een prachtig verslag en prachtige foto's. En wat een goed idee om spaanse les te nemen! Wij blijven jullie volgen.

Klein detail: we hebben net onze eerste fietsvakantie met Wouter en Anne gemaakt: de Drauradweg tussen Italie en Oostenrijd: rivierdal, stroomafwaarts, w. zelf fietsen, A. op aanhangfiets en zonder 1 enkele klacht. Het begin (hoe bescheiden ook) is er dus. Jullie verhaal en de fotoos geven wel de kriebels!

Wij wensen jullie het allerbeste

veel groeten van Janwillem en henriette

• 09 Augustus 2007 - 19:03

Jaap Bieb Odoorn:

Wat een moed, en fietsvermogen.Groot respect. Indrukwekkende verslagen.
    vaya con St Christoforus(st. christoffel).

• 10 Augustus 2007 - 08:33

Tineke Bakker:

Wat een geweldige tocht nu al! Lijkt me geweldig imposant om zo alleen door die bergen te fietsen. Prachtig gewoon. Ben bijna jaloers. En al die beesten op de weg...leuk man!!
    Gr. Tineke Bakker
    obg-ulc

Annalies en Jenne

In mei 2007 vertrekken we (Annalies en Jenne)naar Zuid Amerika voor een fietstocht van 11 maanden. Het voornemen is om te starten in Quito (Ecuador) en dan zuidwaarts te fietsen door Ecuador, Peru, Bolivia, Chili en Argentinie. Uiteindelijk hopen we het zuiden van het continent te bereiken. Dan weer terug naar Santiago (Chili) vanwaar we weer terugvliegen. Middels deze weblog hopen we familie, vrienden en bekenden periodiek op de hoogte te houden van onze belevenissen.