Cusco 22.08.07 - Reisverslag uit Cusco, Peru van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu Cusco 22.08.07 - Reisverslag uit Cusco, Peru van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu

Cusco 22.08.07

Door: Annalies en Jenne

Blijf op de hoogte en volg Annalies en Jenne

22 Augustus 2007 | Peru, Cusco

Van Ayacucho vliegen we via Lima naar Cusco. Het inchecken van de fietsen geeft weer het nodige gehussel. Bij de eerste vlucht lukt het om zonder bij te betalen alle bagage mee te krijgen. In Lima lukt dat niet, maar we weten de schade te beperken door bij het wegen van de fietsen de zaak in evenwicht te houden (lees: een beetje optillen) waardoor de fietsen slechts acht kilo per stuk wegen. Het zijn twee vluchten met mooi uitzicht op de Andes.
Cusco is een van de meest toeristische steden van Peru en daardoor ook veel moderner dan het gebied waar we doorheen getrokken zijn. Een van de eerste dingen die we ondergaan is een full-body massage van een uur. Erg lekker voor de getrainde spiertjes.
Natuurlijk bezoeken we in de omgeving menige Inka ruine met als klap op de vuurpijl een bezoek aan Machu Picchu als onderdeel van een fietstocht door de Sacred Valley. Na vier dagen door de vallei te hebben gefietst komen we weer terug in Cusco. Bij een bezoek aan een fietsenmaker blijkt dat een van de achterwielen vervangen moet worden. Ook de remblokjes worden vernieuwd.
We genieten in Cusco nog even van de luxe van heerlijke maaltijden. Onder andere eten we een malse alpaca-steak. We eten ook in een restaurant dat wordt gerund door een Nederlander. Hij serveert naast andere zaken ook zelfgemaakte bitterballen en kroketten. Op dit moment zijn we nog niet zo desperaat dat we ons daaraan bezondigen. Hoe dat over een paar maanden zal zijn weten we nog niet.

• 26 Augustus 2007 - 18:47

Jan De Boer:

Op dit moment is het 26 augustus: Annelies, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je in die verre, vreemde, mooie landen je verjaardag goed kunt vieren. Ik geniet van de prachtige foto's en de leuke verslagen van jullie trip. Neem een lekkere borrel en tot schrijfs.

• 27 Augustus 2007 - 19:38

Jan-willem En Jet:

annalies,

één dag te laat...
    van harte gfeliciteerd en nog vele fietsjaren! het is geweldig jullie reis op het net te volgen

• 27 Augustus 2007 - 20:53

Jan En Jenny:

Annalies, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Nog even en we komen bijna (...) bij jullie op bezoek. We hopen dat dat je je verjaardag goed hebt kunnen vieren en dat alles voorspoedig gaat. Ook in de USA zullen we jullie blijven volgen.

• 29 Augustus 2007 - 20:07

Roel En Nora:

Hoi stoere fietsers!
    Wat een prachtige foto's, indrukwekkende reis!
    Annelies, je was de 26e dus jarig, zie ik. Van harte!
    Groetjes, Roel en Nora uut Hoogezaand

Annalies en Jenne

In mei 2007 vertrekken we (Annalies en Jenne)naar Zuid Amerika voor een fietstocht van 11 maanden. Het voornemen is om te starten in Quito (Ecuador) en dan zuidwaarts te fietsen door Ecuador, Peru, Bolivia, Chili en Argentinie. Uiteindelijk hopen we het zuiden van het continent te bereiken. Dan weer terug naar Santiago (Chili) vanwaar we weer terugvliegen. Middels deze weblog hopen we familie, vrienden en bekenden periodiek op de hoogte te houden van onze belevenissen.