Salta 11.10.07 - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu Salta 11.10.07 - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu

Salta 11.10.07

Door: Annalies en Jenne

Blijf op de hoogte en volg Annalies en Jenne

11 Oktober 2007 | Argentinië, Salta

Vanuit Tupiza maken we wandelend en fietsend een aantal dagtochtjes door de mooie gekleurde canyons. Omdat Jenne het helemaal heeft gehad met de slechte wegen in Bolivia nemen we de trein naar de Argentijnse grens. De trein boemelt drie uur over de negentig kilometer naar Villazon. Dan zijn we eindelijk in het land van steaks, wijn en tango. De eerste avond in het grensplaatsje La Quiaca is het gelijk raak. Zo´n lekker stuk vlees hebben we in 5 maanden niet gehad. Wel moeten we wennen aan het levensritme van de Argentijnen. ´s Avonds kunnen we pas rond negen uur terecht in de restaurants. ´s Morgens voor negen uur is er nog weinig te beleven.
Als we in Abra Pampa aankomen blijken alle hotels bezet te zijn vanwege het Llama-festival (incl. llamakeuring). We mogen op een plekje in het dorp kamperen en maken gebruik van het sanitair op het politiebureau. Tot vijf uur ´s morgens "genieten" we van de muziek op het feestterrein. In Humahuaca staan we met de tent op een gewone camping. Helaas is hier ook een feestje waardoor we ´s nachts tot vier uur kunnen meeluisteren naar de band die haar uiterste best doet.
Al enige tijd verheugen we ons op de lange afdaling naar Jujuy (van 3000 naar 1200 meter). Helaas voor ons staat er een keiharde zuidenwind waardoor we 133 kilometer hard moeten werken om beneden te komen. In Jujuy blijven we een dagje en vervangen de achtervelg van de fiets van Jenne. De volgende dag is het heerlijk zonnig en warm en bereiken we via een mooie rustige weg Salta waar we twee dagen kamperen en de stad (meer dan 500.000 inwoners) verkennen.

NB: Speciaal voor de biljartvrienden van societeit de Harmonie hebben we een paar actiefoto´s opgenomen.

• 11 Oktober 2007 - 17:28

Ruud Boelens:

Dag lui,

Heel goed om Jenne weer even te zien biljarten. Ziet er heel aardig uit, maar de achterhand bij de pique verdient nog wel wat aandacht! Intussen zit Jan Feijen (voor de anderen: ook lid van De Harmonie en van het driebanden groot team) in Korea en meldt dat hij zwaar in training is. Bij hem in de buurt zijn wel 20 biljartzaken met minimaal 10 biljarts per zaak. Jan verloor een partijtje op groot met 30 - 12 in 11 beurten.
    Kortom, biljarten is een wereldsport!

Bedenk overigens wel Jenne, dat we alweer enkele nieuwe leden hebben en misschien nog wel eens een ledenstop gaan overwegen. Voor je het weet mag je er bij ons niet meer in.

Geniet intussen maar mooi verder van die prachtige landschappen en ongetwijfeld mooie ontmoetingen.

Ruud

• 11 Oktober 2007 - 18:31

Jan Kamps:

het blijft genieten (met een beetje jaloersheid) van jullie verhalen en foto's.

veel groeten
    jan

• 11 Oktober 2007 - 19:44

Roel En Nora:

Weer een enerverend verhaal, en mooie foto's. Vooral die boom is schitterend.
    Hartelijke groet'n vanuit Hoogezand!

• 12 Oktober 2007 - 07:00

Christa:

Fascinerende landschappen...het blijft genieten, ook voor ons een beetje.

• 13 Oktober 2007 - 10:02

Henk Koers:

Hallo Annelies en Jenno,
    Prachtig zo een mooie reis jullie maken. Wij draaien heel voorzictig onze rondjes al weer op de ijsbaan en jullie aan de andere kant van de aatdbol op de fiets, onvoorstelbaar. Annelies we missen je spontanelach nu al. Geniet met volle teugen, kijk goed uit en zo mogelijk oefen eel goed de Argentijnse tango. Ik vond dit in mijn dansopleiding de mooiste dans. Wees voorzictig metde steak en probeer ook eens een kalfssteak, je weet niet wat je proefd. Nogmaals heel veel succes en veel plezier
    Heel veel sterkte en de hartelijke groeten van Henk en Loes en natuurlijk van de vrijdagmorgen schaatsploeg

• 13 Oktober 2007 - 20:31

Hans En Jantje:

Hoi Annalies en Jenne,

Wat een prachtige foto's! De wegen zijn dan wel slecht, maar zo te zien maakt de omgeving een hoop goed. Na een lang weekend in Rome, waar het nog volop zomer was, moeten we hier weer wennen aan de herfst. We zijn in Rome gezegend door de paus vanuit zijn (slaapkamer?)raam, dus het zal met ons wel goed komen.
    Het is in Nederland trouwens ook best lekker zonnig weer, alleen wat kouder. Lekker loopweer! Het schaatsen begint weer, zoals ook wel uit andere reacties op de site blijkt. Dieptepunt is daarbij dat Rintje R. te L. zich niet heeft kunnen plaatsen voor de Nederlands afstandskampioenschappen op de 5 km.
    Friezen blijven toch eigenwijze .....!

Het ga jullie goed, blijf goed op jezelf passen.
    Hans en Jantje

• 15 Oktober 2007 - 14:02

Gerrit Elzenga:

Hee Jenne,

Hoe giet it dêr yn it (oan'e foto's te sjen) moaie súd amerika?
    Hast al in bytsje ielt op'e kont?
    Groetnis út it flakke Assen.

Gerrit.

• 15 Oktober 2007 - 19:03

Tineke Werkman:

Ha die Annalies en Jenne,
    ik maar crossen door Zuid-Amerika en ja hoor eindelijk heb ik jullie ingehaald. Net álle berichten gelezen en foto's bekeken! We zijn helemaal bij. Wat een geweldige tocht! Die landschappen, prachtig. En wat een fietspaden. Zo zie je ze in Drenthe niet meer......
    We volgen jullie vanaf nu op de voet ...op de fiets.
    Geniet!!
    groeten, ook van Jan,
    Tineke

• 20 Oktober 2007 - 18:06

Hans Van Prooijen:

Hoi Jenne en Annalies,
    Wat een geweldige reis beleven jullie. Ik was jaloers, ben het en blijf het...
    Wij lenen hier nog wel wat boeken uit en zo. Blijf gezond!

Groet,
    Hans

• 24 Oktober 2007 - 15:47

Hans Meter:

Hoi Annalies!
    Mooi te horen dat jullie zo on the move zijn, hier begint het al wat kouder te worden, brr, hee groeten (ook van Bepke)doeg Hans

• 24 Oktober 2007 - 17:29

Henk En Carla:

Hallo
    Jenne en Annelies
    Hier even een berichtje van ons.
    We hebben net een paar fotos van jullie mogen bewonderen maar overal is het prachtig.
    Hebben jullie nog leuke avonturen beleefd of gekke dingen meegemaakt!!!!!!!!!!
    We zijn net terug van een vakantie op Kreta (15 dagen)waar wij wel aan toe waren naar een paar ellendige maanden.
    (Het lopen wil ook niet meer op dit moment)
    Geniet nog maar van jullie prachtige vakantie dat je nog tegemoet kunt zien
    in het verre Zuidamerika.

groetjes en geniet