Villa Union 25.10.07 - Reisverslag uit Villa Unión, Argentinië van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu Villa Union 25.10.07 - Reisverslag uit Villa Unión, Argentinië van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu

Villa Union 25.10.07

Door: Annalies en Jenne

Blijf op de hoogte en volg Annalies en Jenne

25 Oktober 2007 | Argentinië, Villa Unión

Hier in Argentinie hebben we voor meer dan 80% asfaltwegen waardoor we behoorlijk kunnen opschieten ondanks de tegenwind die we regelmatig hebben. We komen de laatste weken meer andere fietsers tegen en wisselen dan de nodige informatie uit.
Als we de ruines van Quilmes hebben bezocht belanden we in een heuse zandstorm. Gelukkig hebben we op dat moment rugwind zodat we zonder veel problemen het einddoel van de dag kunnen bereiken. Omdat we niet meer op grote hoogte zijn is de temperatuur veel hoger. We rijden een paar dagen door een gebied met veel druiventeelt. In Cafayate bezoeken we een vineria waar we een (uiterst beknopte) rondleiding krijgen van een zeer gebrekkig engels sprekende Pablo die een oogje op Jenne lijkt te hebben. Ondanks dat krijgen we maar drie slokjes wijn.
Slapen doen we in de tent, meestal op campings maar ook wel in kleine dorpen in het park of bij het politiebureautje. Als er maar water is dan redden we ons wel.
In San Blas willen we ons tentje opzetten op de camping, maar gelukkig waarschuwt de eigenaresse ons dat er ´s avonds vlak naast de camping een feest zal plaatsvinden. Inmiddels weten we dat de Argentijnen dan in ieder geval tot 4 minstens uur doorgaan met lawaaimaken. We vinden 15 kilometer verderop een plaatsje op een camping bij een "Ma Flodder" die ons ´s avonds voorziet van bier en schnitzel.
Vanwege de warmte moeten we er om denken veel water mee te nemen. De rivieren staan bijna overal droog en de afstand tussen de dorpen is vaak meer dan 60 kilometer.
Na een aantal zware dagen nemen we een paar dagen rust in Chilecito waar we op een prachtige boscamping met zwembad verblijven. De enige andere gasten zijn twee Italianen die met paard en wagen het land doorkruisen. Wat doen mensen toch rare dingen!!! Na een prachtige klim over de Cuesta de Miranda zijn we nu in Villa Union en vertoeven twee nachten een cabaña.
Argentinie ervaren we als een vriendelijk en relaxed land waar we ons nog heel goed een aantal maanden zullen vermaken.

  • 25 Oktober 2007 - 16:05

    Henk En Jansje:

    WAT IS ARGENTINIE EEN MOOI LAND ZO TE ZIEN OP DE FOTOS DUS JENNE DIRECT WEER AAN HET VERSIEREN,ECHT EEN EIGENSCHAP VOOR DE OOSTINGS.HET GAAT HIER HEEL GOED WIJ ZIJN NOG EEN WEEKEIND NAAR ARIE EN MARJAN GEWEEST IN DUITSLAND WAS HEEL MOOI .VERDER ZOALS JULLIE WETEN HOREN WIJ BIJ DE WERKPAARDEN DUS ALTIJD BEZIG.MAAR ALS IK JULLIE VERHALEN LEES ZOU IK OOK WEL EENS WEER WILLEN REIZEN.MAAR DAT KOMT WEL WEER LUITJES VOORZICHTIG EN GENIET MAAR VAN HET HEERLIJKE WEER EN HET MOOIE LAND DIKKE TUUT UIT HEERENVEEN

  • 25 Oktober 2007 - 17:52

    Margreet:

    Piet en ik hebben aanstaande woensdagavond een spaanse wijnproeverij met tapas. Dan krijgen we wel wat meer te proeven dan jullie, denk ik. De herfstvakantie hebben we doorgebracht op Texel en vooral ook veel in de sauna die bij het huisje was. We lopen nog net niet in de winterjas maar dat scheelt niet veel. Wat een verschil met Annalies haar blote t-shirtje. Hé, ik wens jullie weer een voorspoedige reis verder.
    Groetenissen van Margreet

  • 25 Oktober 2007 - 18:02

    Nora:

    Hé, reizigers! Ik hoor he-le-maal niets over heimwee o.i.d, dus jullie komen nog lang niet naar huis.
    Roel maakt een bliksembezoek aan Peking-Seoul en Macao,en ik ben natuurlijk wel jaloers op al die reizenden. Ik reken maar op mooie verhalen!

    Hier alweer nachtvorst...
    Groetjes, Nora (en vast ook wel van Roel)

  • 27 Oktober 2007 - 04:29

    Doetie,Wim En Kids:

    Geweldig om te lezen wat jullie allemaal meemaken en zien.Lees en zie het toch met een beetje jaloezie,maar goed ik heb zo lang ook nog niet kunnen sparen natuurlijk, en oh ja :dat die Jansje nu pas in de gaten heeft hoe aardig en charmant we zijn als Oostings zijnde beetje gemiste kans of niet Jenne? Maar goed alles gaat hier naar wens op Doetie haar rug na waar ze steeds meer last van krijgt en waarvoor ze pas begin volgend jaar naar de rugzorgkliniek in Nijmegen toe kan i.v.m een wachttijd van een halfjaar minimaal.Met Grietje en Luite gaat het ook goed ze moeten zometeen weer voetballen dus de zaterdag is weer ingepland.Ik hoop dat jullie ons nog heel veel mooie foto's zullen toesturen van dit mooie maar ook wel erg grote land.Doe voorzichtig aan en pas goed op elkaar. Veel plezier nog en de groeten van het Skoatterwald.


  • 30 Oktober 2007 - 08:17

    Tieske:

    Erg leuk om hier aan De Mudden van jullie te lezen, en vooral: te zien. Wat een verrassend mooi en indrukwekkend landschap. Veel reisplezier verder, ciao!

  • 30 Oktober 2007 - 10:52

    Sergio:

    Hallo Yenne en Analies,

    Hoe gaat het met jullie? met mij gaat wel goed . Over mij verblijvegunning ik wacht nog steeds maar ik denk binnen kort zou ik dat krijgen. Ik heb mij verjaar geveerd zaterdag 27/10/07 maar dat was echt super . Waren te veel mensen en te veel eten . Gerard en Esther ze hebben dat georganisereerd. Ze hebben alle dingen gekort eten en drinken , dus dat was echt super. Iederen was blij. Marianne en Frank waren ook met onze en heb ik mooi cadeautje van hun gekregen. Over het werk bij marianne gaat wel goed. ik denk dat als komen jullie terug ik zou doorwerken bij jullie en bij hun ook.
    We zouden feest fotos sturen en ik zou nog ander keer schrijven.

    Groetjes mij en ik wensen jullie succes voor deze groot avontuur.

    Sergio.

  • 30 Oktober 2007 - 15:44

    Peter Glazenborg:

    T'is te gek voor woorden! Wat een pracht van een ervaring en wat een belevenissen. Ben stik jaloers maar wat wil
    je als ouwe vent! In mijn volgende leven wil ik dat ook doen; beperk me nu tot leuke en mooie kampeervakanties in Italië en Noorwegen. En---we zijn weer begonnen met schaatsen. De club is bijna compleet ( zonder jou nooit helemaal) en we gaan weer door de knietjes en proberen Kramer na te doen. Duurt nog even maar het komt eraan!
    Missen je natuurlijk maar dat maak je volgend jaar weer goed. Jullie moeten veel groeten hebben van allemaal en wensen jullie nog een pracht aan mooie tochten. Houd het gezond en eet geen zult! ( Brabantse uitdrukking!)
    Groetjes, Peter

  • 30 Oktober 2007 - 18:59

    Ger En Ida Helsma:

    Ik heb na lange tijd jullie verslag weer eens gelezen en het ziet er prachtig uit.Hoeveel kilometers heben jullie er inmiddels al wel opzitten. Zijn jullie er nog niet flauw van om telkens weer de fiets te moeten nemen? Ik bewonder jullie!!!Bevallen de fietsen goed; ik ga regelmatig om mijn(jullie ex) fiets naar het werk en het is herlijk fietsen. Ger heeft hem sinds de vakantie amper nog gebruikt. Hij heeft een hekel aan fietsen schoonmaken, vanaar dus.
    Afgelopen zaterdag is hier de wintertijd ingegaan en is het al vroeg donker. Wel even wennen, vooral als ik jullie in stralende zon en passende kledij zie fietsen.
    Met Ger is ook alles prima in orde. Het trainen schiet er een beetje bij in door de drukte en soms heeft hij ook geen zin.
    Verder is alles prima met ons.
    Nog veel reisplezier gewenst en stuur ons nog vele mooie foto's.

    Hartelijke groeten uit Haren.
    Ida en Ger

  • 01 November 2007 - 09:24

    Henk Koers:

    Wat een belevenis. Hele mooie foto's maken jullie. Wat het tegen de wind in fietsen voor voordeel heeft dat je sterke bovenbeen spieren krijgt, dat je bij schaatsen dan diep kunt zitten en volgend jaar gaat als een speer als je weer opo het ijs staat, dus niet achteraan bungelen. Houd je waterhuishouding goed op peil en denk hierbij ook aan je zout. Verder heel veel plezier en ik zie weer uit naar de volgende tandje erbij. Heel veel hartelijke groeten van Henk Koers.

  • 02 November 2007 - 16:54

    Jan De Boer:

    Maybe to Brasil and Argentina too. Dus nu in Argentinie, geweldig. Prachtige foto's, mooie avonturen. Hou het relaxed in relaxed Argentina.

  • 04 November 2007 - 12:59

    Wout En Vera:

    We zijn weer helemaal bij, nu we weer even bij Roelie logeren. Wat prachtig de foto's en verslagen. Wat maken jullie veel mee. Succes en volhouden in alle wisselende omstandigheden!

    Hartelijke groet,(ook van Roelie en Herman)

    Vera en Wout

  • 09 November 2007 - 08:40

    Emmy:

    Ha Annalies en Jenne,
    Na veel gemodder met hardware en software zijn we eindelijk weer aangesloten op de wereld(met nieuwe pc en andere provider)en kan ik jullie reis weer op een ontspannen manier volgen.
    Ik heb net een serie foto's achter elkaar bekeken en het ziet er allemaal spectaculair uit, maar vooral de enorme leegte overviel me, Groningen is er niks bij!
    Hier in Utrecht gaat het allemaal prima. Ik heb ontslag genomen met de deal met mijn werkgever dat ik een aantal maanden (van 1 september tot 1 januari 2008)betaald vrijgesteld was van werken om te gaan solliciteren.
    Dat heeft geresulteerd in een nieuwe baan per 1 december. Ik heb nu nog een aantal weken vrij zonder dat ik in de stress hoef te zitten of het me wel lukt om weer aan de slag te komen.
    Ik vul mijn dagen met ledigheid en dat kost ok heel veel tijd.
    Wij zijn ons aan het orienteren om volgend jaar 5 weken naar Canada te gaan. Ook daar natuurlijk overweldigende natuur. Ik zal Jan ook aansporen om jullie reisverslag weer te gaan volgen. Jan heeft volledig ongefundeerd een hekel aan Zuid Amerika.
    Ik wens jullie het allerbeste. Ik zal jullie met plezier wat beter gaan volgen.

    Groeten,
    Emmy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annalies en Jenne

In mei 2007 vertrekken we (Annalies en Jenne)naar Zuid Amerika voor een fietstocht van 11 maanden. Het voornemen is om te starten in Quito (Ecuador) en dan zuidwaarts te fietsen door Ecuador, Peru, Bolivia, Chili en Argentinie. Uiteindelijk hopen we het zuiden van het continent te bereiken. Dan weer terug naar Santiago (Chili) vanwaar we weer terugvliegen. Middels deze weblog hopen we familie, vrienden en bekenden periodiek op de hoogte te houden van onze belevenissen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 82656

Voorgaande reizen:

15 Mei 2007 - 15 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: