Mendoza 9.11.07 - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu Mendoza 9.11.07 - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu

Mendoza 9.11.07

Door: Annalies en Jenne

Blijf op de hoogte en volg Annalies en Jenne

09 November 2007 | Argentinië, Mendoza

We fietsen nog steeds op erg rustige, vaak onverharde wegen. Een keer hebben we op 100 kilometer slechts drie auto's geteld. We komen door een vallei die bekend is om de harde wind. En dat hebben we geweten. Vlak voor Calingasta worden we letterlijk van de weg geblazen en tegelijkertijd gezandstraald. Er is geen andere keuze dan te lopen naast de fiets. Zelfs dat is moeilijk.
In het National Park El Leoncito bezoeken we het observatorium, een hele grote telescoop. ´s Nachts kamperen we in het park. Omdat hier totaal geen lichtvervuiling is hebben we 's nachts een geweldige sterrenhemel.
Dan komen we in het mooie dorp Barreal dat omgeven wordt door prachtige sneeuwtoppen. Hier is voldoende water waardoor het dorp erg groen is. Hier zijn veel bomen in en rond het dorp om de harde wind tegen te houden.
Om de grote autoweg te vermijden nemen we na Uspallata een heuveltje van 3100 meter over de oude weg om in Mendoza te komen. Op de top hebben we zicht op de Aconcagua (6962 meter), het dak van Amerika. Dit is de hoogste berg buiten de Himalaya. Dan rest nog een lange en erg mooie afdaling over een bijzonder slechte dirtroad naar Mendoza. Mendoza ligt laag (700 meter) waardoor we te maken hebben met 30+ temperaturen. Het is het centrum van de Argentijnse wijnbouw die mogelijk is door uitgebreide irrigatie. Voorheen was het hier gewoon een woestijn. Nu is de stad een groene oase door de vele bomen en het immense park dat op een paar kilometer van het centrum ligt.
Het Argentijnse eten blijft onverminderd goed maar we kunnen de verleiding niet weerstaan om in Barreal in een Duits restaurant aan te schuiven. Jenne krijgt wurst en Annalies een lekkere casselerrib. Het is goed maar haalt het niet bij de Argentijnse steak. Overigens moet je wel opletten bij het bestellen om geen porties vlees van 500 gram of meer op je bord te krijgen. Een halve volstaat ook.
Na 7000 kilometer en slechts drie!!! lekke banden hebben we een kleine week rust in het mooie Mendoza.

• 09 November 2007 - 17:20

Henk En Jansje:

wat een mooie wereld maar om daar door te fietsen daar zijn de meningen over verdeeld.hier gaat alles goed op wat griep na.Het is hier naar weer harde storm.En we zijnal weer bezig met sint inkopen te doen.Jenne en Annelies stoer hoor zon tocht op de fiets geniet er maar van en tot gauw tuut van ons

• 09 November 2007 - 17:56

Nora @ Roel:

Wauw!!!!

groetjes

• 09 November 2007 - 20:56

Henne:

Hey, wat een schitterende omgeving. geniet er maar van, hier is het prut.

Groetjes, Henne.

• 12 November 2007 - 14:40

Wilbert:

Schitterend!! Wat een avontuur. Jullie maken bijna net zoveel mee als wij hier. ".. nemen we een heuveltje van 3100 meter.." Jullie slaan wel door zeg. Je fietst de Mt Blanc toch ook niet op ! Super conditie zeker. Geniet ze !!

• 13 November 2007 - 15:04

Bert Damwichers:

Olehee Oleeeee O-olee Ole .... na 7000 km nemen jullie het er wel van ... een KLEINE week rust .. toe maar ... geniet er van ennuh .. niet teveel mendoza drinken he :-)

• 14 November 2007 - 14:34

Rolien:

Hallo Annelies en Jenne,
    Heel onregelmatig volg ik jullie maar met een paar van de schaatsploeg hadden we het over jullie en ik dacht toch weer eens even kijken. Het is leuk om jullie stukjes te lezen en de mooie foto's te bekijken. Er lopen zelfs friese koeien op de weg. Dat doet mijn hart goed.
    Wel ik wens jullie nog heel veel plezier en geen lekke banden.
    Hartelijke groet van Rolien.

• 14 November 2007 - 19:32

Marry:

Weer eens even gekeken waar jullie zijn; wat een mooi landschap daar in Argentinië en wat een mooie foto's. Fijn dat alles goed gaat, leuk om jullie verslag te lezen. Geniet ervan. Hartelijke groeten.

Annalies en Jenne

In mei 2007 vertrekken we (Annalies en Jenne)naar Zuid Amerika voor een fietstocht van 11 maanden. Het voornemen is om te starten in Quito (Ecuador) en dan zuidwaarts te fietsen door Ecuador, Peru, Bolivia, Chili en Argentinie. Uiteindelijk hopen we het zuiden van het continent te bereiken. Dan weer terug naar Santiago (Chili) vanwaar we weer terugvliegen. Middels deze weblog hopen we familie, vrienden en bekenden periodiek op de hoogte te houden van onze belevenissen.