Quellon 22.12.07 - Reisverslag uit Quellón, Chili van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu Quellon 22.12.07 - Reisverslag uit Quellón, Chili van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu

Quellon 22.12.07

Door: Annalies en Jenne

Blijf op de hoogte en volg Annalies en Jenne

22 December 2007 | Chili, Quellón

Op een frisse maandagmorgen verlaten we San Martin en beginnen aan de zevenmerenroute. Deze weg wordt ons vanaf de eerste dag dat we in Argentinië zijn al geadviseerd. En terecht. De vorige dag heeft het gesneeuwd in de bergen en de verse sneeuw op de donkere bossen en rotsen levert een mooi zwart-witbeeld op. Tegen de avond is het weer helder en vinden we een prachtige kampeerplek bij een van de zeven meren. De nacht is kraakhelder (mooie sterrenhemel) en dat betekent dat als we de volgende ochtend worden gewekt door een paar schapen, er een flinke laag ijs op de tent ligt. Na een bezoek aan Villa la Angostura moeten we beslissen of we nog een tijd in Argentinië dat waarschijnlijk droog is, blijven of dat we via het Chileense eiland Chiloë, waar veel regen valt, naar het zuiden gaan. We besluiten het laatste te doen. Dus maar weer over de Andes. Ook aan de Chileense kant zijn prachtige meren en bovendien grote met sneeuw bedekte vulkaankegels. Na een forse regenbui ontdekken we dat onze regenpakken die naam niet meer mogen dragen. Ze zijn zo lek als een mandje. Waarschijnlijk materiaalmoeheid na 12 jaar trouwe dienst. In Puerto Montt kopen we, na enig zoekwerk, nieuwe regenkleding. Inmiddels zijn we al een aantal dagen op een zonnig Chiloë en hebben de nieuwe kleding niet nodig gehad. Omdat de boot naar Chaitèn alleen op woensdag en op zondag vaart zijn we wat langer op het eiland dan we hebben gepland. Na het vele vlees in Argentinië bestaat ons dieet nu uit vis, schaal- en schelpdieren.
We denken kerst en oud en nieuw ergens aan de Carretera Austral door te brengen.

We wensen jullie allemaal prettige kerstdagen en een gezond en sportief 2008.

• 22 December 2007 - 16:46

Gerhard:

zoals gewoonlijk genieten we weer van jullie reisverslagen, nu zijn we iets minder jaloers, onze fietsen zijn ingepakt en overmorgen zijn wij in san jose weliswaar maar voor een tocht van maar 3 weken maarj altijd baas boven baas nietwaar,
    ook julie fijne feestdagen en een bijzonder nieuwjaar gewenst
    ook groetjes van Lamin
    ps
    het vriest hier nu dat het kraakt!!!!!!

• 22 December 2007 - 19:09

Emma Osinga:

Ik geniet elke week van jullie reisverslag. We missen je wel bij de schaatsgroep. Ik wens jullie fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar
    Ik heb al even op natuur ijs bij Rijperkerk geschaatst. Ondergelopen land.
    groetjes

• 22 December 2007 - 20:04

Tineke En Jan :

de allerbeste wensen voor een gezond en sportief fietsjaar!
    groetjes
    Tineke en Jan Werkman

• 22 December 2007 - 20:14

Eetze Hofman.:

Ook van deze kant gezellige kerstdagen en een gelukig nieuwjaar.Ik heb ook al menig uurtjes op natuur ijs geschaatst.Vrijdag was Piet Bron ook weer op de ijsbaan en het ging vrij goed tot dat hij viel . Met het koffie drinken had hij al veel pijn , s.avonds is hij naar het ziekenhuis geweest en daar contateerden ze een heub factuur.Hij is inmiddels geopereerd, het gaat goed hij heeft een sportheub gekregen. Wij DE SCHAATS PLOEG leven met hem mee. Nu ben je een beetje op de hoogte. mvg Eetze. PS dit is ook even voor de andere leden van onze ploeg.

• 23 December 2007 - 09:20

Hanneke Sletering:

ik volg jullie op jullie prachtige reis en herkende een deel van bolivia en peru.
    Wens jullie het aller beste op de rest van de reis, heel prettige feestdagen en een gezond 2008.

• 23 December 2007 - 09:48

Jan-Henk:

Erg leuk om jullie verslagen te lezen. Ik wens jullie fijne feestdagen en een geweldig en gezond 2008!!

• 23 December 2007 - 10:56

Emmy:

Hoi Jenne en Annalies,
    Prachtige foto's.
    Jullie hebben het al eerder gelezen, in nederland vriest het zowaar. Jan en Nina zijn nu op pad om nog een staartje natuurijs mee te pakken. Hoewel Nina net zo lief op de Vechtse Banen schaatst (utrecht's ijsbaan).
    Wij wensen jullie prettige feestdagen en vooral een mooi 2008.

Groeten van Jan, Emmy en Nina

• 23 December 2007 - 12:21

Jan-willem En Jet:

wat een schitterend landschap waar jullie nu zijn...wij genieten momenteel van de laatste ijsdagen...vanochtend ruim drie uur met wouter geschaatst op de hatertse vennen...fantastisch gewoon; fijne kerstdagen en een gezond en gelukkig 2008

• 23 December 2007 - 14:04

Alle Broersma:

Mijn complementen voor jullie mooie reisverslag en foto's. Met de atlas erbij lukt het aardig om jullie te volgen.Prettige Kerstdagen en een "Lokkich Nijjier" toegewenst.
    Met sportieve groet,
    Alle.

• 23 December 2007 - 15:36

Dineke Meijering:

Hallo Jenne en Annalies,
    Mooi om zo met jullie meet te reizen.
    Ik wens jullie een gezond en fietsrijk 2008 toe.
    Ook de groeten van Frank

• 23 December 2007 - 15:49

Margreet:

En ook ik wens jullie goede kerstdagen en een heel gelukkig nieuw jaar.
    Dat we nog veel van jullie verslagen mogen genieten en dan maar tot ziens ergens in 2008! Don't know where, don't know when....
    Pas weer goed op jullie zelf en voor vuurwerk want je weet, je bent een rund...

• 23 December 2007 - 16:46

Petra Degen:

Fijne Kerstdagen en een goed begin van het nieuwe jaar aan de andere kant van de wereld!

• 24 December 2007 - 18:44

Marjan En Arie:

Hallo jenne en annelies alweer prachtige foto's. 'geweldig.
    Ook van ons wensen we jullie heel fijne kerstdagen en een gezond 2008.
    groeten Arie Marjan en kids.

• 25 December 2007 - 22:11

Jeannette:

Hallo fietsers,

Als ik het plaatje zie van de kampeerplek, weet ik bijna zeker dat wij daar ook gekampeerd hebben, echter bij koud en regenachtig weer. Maar Argentinie is en blijft fantastisch! Veel fietsplezier nog op de Carretera.
    En hopelijk vele zonnige dagen, want dat kan ook anders.

• 27 December 2007 - 14:45

Doeke Vaartjes:

Ik geniet toch wel van jullie uitstapke!Lokkich Nijjier!
    Doeke ut Bokwerd

• 28 December 2007 - 14:14

Jan Popken:

Het eten van vis is heel goed voor de activering van de hersenen (aldus Bertie Wooster als verklaring voor de briljante invallen van Jeeves). Het is zelfs niet uitgesloten, dat het een positief effect heeft aan de bridge-tafel: dus.... heel veel eten! Zojuist kwam Roos bij ons binnen en vroeg zich na het zien van jullie activiteiten PER FIETS (zonder fiets lijkt het haar fantastisch) af, of jullie allebei "bij de geboorte last van zuurstofgebrek hebben gehad!?
    Beste luitjes, een goede jaarwisseling "ergens aan de Carretera Austral" en een goed begin van 2008.
    Jan en Eefke (en Roos)

• 28 December 2007 - 18:10

Ger En Ida Helsma:

Beste Annalies en Jenne,
    Wat weer een mooi en enerverend reisverslag en prachtige foto's.
    Wel een beetje verkeerde zuinigheid hé; wat kost een regenpakkie nou tegenwoordig nog?
    Wij brengen Oud en Nieuw door in Groningen, lekker vertrouwd!!

Een heel goede jaarwisseling gewenst en veel succes en plezier met de verdere tocht.

Groeten,
    Ida en Ger

• 28 December 2007 - 20:08

Jaitske:

Hola!

Wat een mooie foto´s en verhalen! Que lindo! En wat een geweldige onderneming: op de fiets door Zuid Amerika! Ben zelf ook in Zuid Amerika en reis jullie min of meer achterna... Zit nu in Ecuador, daarna Peru, Chili, Argentinie en Brazilie. Kan op jullie site dus alvast wat ideeen opdoen! Geniet van jullie verdere tocht! Wie weet kom ik jullie nog wel ergens tegen...!

Saludos,
    Jaitske (dochter van Janet)

• 31 December 2007 - 13:43

Martin De Jonge:

Ook wij wensen jullie een voorspoedig en gezond 2008.

Martin en Anneke

• 31 December 2007 - 14:41

Gerard & Gigi:

Waarschijnlijk valt het huidige vis-dieet iets minder zwaar als al het Argentijnse vleesgeweld... een alternatieve balansdag?
    Wij zitten inmiddels weer aan de boerenkool. Een hele goede jaarwisseling en een gezond 2008. Blijven trappen!

Groetsels van het stel uit Villa Angostura (niet van koninklijke bloede...)