Coyhaique 31.12.07 - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu Coyhaique 31.12.07 - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu

Coyhaique 31.12.07

Door: Annalies en Jenne

Blijf op de hoogte en volg Annalies en Jenne

31 December 2007 | Chili, Santiago de Chile

Na een rustdag in Quellon gaan we op zondag met de ferry van het eiland Chiloë naar Chaitén. Het is een mooie overtocht met uitzicht op de witte bergen en vulkanen van de Andes. In Chaitén begint de Carretera Austral een weg van noord naar zuid door een gebied dat nog niet zo lang geleden alleen met boten en vliegtuigjes bereikbaar was. Pas tijdens het Pinochet regime is met de aanleg begonnen. Het laatste stukje naar Villa O´Higgins is pas enkele jaren geleden geopend. In dit gebied dat een lengte heeft van meer dan 1000 kilometer wonen slechts 80.000 mensen waarvan de helft in Coyhaique.
Omdat we op internet hebben gezien dat het over vijf dagen begint te regenen vertrekken we op maandag 24 december direct daar we tijdens de regen liever in Coyhaique zijn waar we oud en nieuw willen vieren. Met 24 gesmeerde broodjes en de nodige noodvoorraden gaan we op pad. Als we om ongeveer half acht in Santa Lucia aankomen besluiten we om nog 18 kilometer door te trappen. We hebben gehoord dat daar een prachtige kampeerplek moet zijn. We kunnen de plek echter niet vinden, waarschijnlijk zijn we er gewoon aan voorbijgefietst. Dan maar een alternatief zoeken. Dat valt niet mee want langs de weg is overal dichte begroeiing. Uiteindelijk vinden we rond half elf en na honderd kilometer een plekje bij een brug. Voordat we om één uur in de slaapzak kruipen hebben we ons in het riviertje kunnen wassen en hebben we op deze kerstavond kunnen genieten van een heerlijke koude pastamaaltijd.
De volgende fietsdagen zijn redelijk zwaar omdat de weg onverhard is en we soms door een behoorlijke grindbak moeten ploegen. Verder is het aardig heuvelachtig maar de omgeving maakt het allemaal weer goed. We fietsen tussen de hoge bergen met gletsjers, zien in een fjord dolfijnen zwemmen en hebben schitterend weer tot Coyhaique. Ook is het geweldig dat je hier overal zomaar water uit de natuur kunt drinken. Heerlijk koud komt het uit de bergen naar beneden stromen.
Na zes fietsdagen komen we aan in Coyhaique waar we een huisje huren. Heerlijk luxe met een eigen keuken en een gezellige houtkachel. Medefietser Li die we sinds een dag kennen komt een Taiwanese paëlla koken en Luis, een man die we eerder in Puerto Varas hebben ontmoet, komt een avondje wijndrinken. Verder houden we ons bezig met de kerstpuzzel van het Dagblad van het Noorden (Rudy en Yvonne, dank daarvoor) en doen de nodige inkopen voor de volgende dunbevolkte 600 kilometer.

• 31 December 2007 - 20:34

Jan Kamps:

Jenne en Annelies, de beste wensen voor 2008!

• 01 Januari 2008 - 10:03

Paul, Anita En Iris:

Hallo fietsers,

Hierbij willen we jullie een gelukkig en gezond nieuwjaar toewensen!!!!
    Nog veel fietsplezier!

Groeten uit Assen

• 01 Januari 2008 - 10:18

Dirk En Martha:

We wensen jullie een heel gelukkig 2008 toe en dat de verdere reis maar net zulke mooie verslagen en foto's op mogen leveren.

Dirk en Martha

• 02 Januari 2008 - 07:58

Gerard Meijer:

Dag Jenne en Annalies,

De beste wensen voor 2008. Nog een mooie voortzetting van jullie reis gewenst en veel korte broekenweer. Tip: De kerstpuzzel van het DvhN kun je ook met behulp van diverse sites op internet oplossen.

vrgr,

gerard

• 02 Januari 2008 - 08:21

Lammie Bouwmeester:

Dag Jenne en Annalies,
    Ik wens jullie alle moois en goeds voor 2008. Geniet van jullie reis, ik blijf trouw volgen via de site...
    Liefs, Lammie.

• 02 Januari 2008 - 09:25

Gerrit Spiekman:

Hallo Annelies en Jenne
    Allereerst een heel goed en gezond 2008 toegewenst.
    Ik volg jullie vorderingen/belevenissen steeds via de site.
    Een hele goede voortzetting van jullie reis toegewenst.
    Hartelijke groet
    Gerrit

• 02 Januari 2008 - 12:48

Nina En Emmy:

Veul zeeg'n veur 't neie joar!!!
    Emmy

Beste Annalies & Jenne
    Ik heb lekker geschaatst.
    En voor nu:
    Gelukkig nieuwjaar ;-)

Nina

• 02 Januari 2008 - 14:29

Jantje:

Hallo Annalies en Jenne,
    De beste wensen voor 2008. Dat het voor jullie een goed fietsjaar mag worden! Wij hebben oudjaarsnacht doorgebracht in de dichtste mist ooit. Geen vuurpijl te zien. Het zicht bij ons was denk ik 20 meter, maar er waren plekken met 1 meter zicht. Heel bijzonder. Dan treffen jullie het beter als ik de foto's zo zien. Jullie zijn gewoon vies bruin (sprak zij enigszins jaloers). We gaan proberen de komende week ook wat bruin op te doen op de ski's in Oostenrijk.

Een fijn jaar en zoals altijd, pas goed op jezelf.

groeten van Hans en Jantje

• 02 Januari 2008 - 18:19

Wilma:

Jenne en Annalies, nog de beste wensen voor 2008.
    Hier is het koud, overdag komt de temperatuur deze week nauwelijks boven het vriespunt uit, maar daar komt in het weekeinde verandering in.
    De tacx vind nog steeds gretig aftrek nu het zo koud is buiten. Het lopen is wel erg fijn, en er moet hard getraind worden naar Egmond toe.
    Tot ergens later dit jaar.....
    Groetjes
    Wilma

• 02 Januari 2008 - 18:37

Margreet:

Folle lok en seine yn it neie hjier!
    En ook in 2008 een mooie voortzetting van jullie fietstocht.

• 03 Januari 2008 - 12:37

Wilbert:

Lekker z'on koude pasta op kerstavond. Prachtige foto's !! Jullie zijn wel aso bruin zeg ! Een sportief en gezond 2008 en succes met de komende 600km. Ik hoop dat de weg dan wat beter is dan op foto 1480!!

groet
    Wilbert

• 06 Januari 2008 - 14:37

Peter En Dirry:

Hoi Jenne en Annalies,
    Een sportief nieuwjaar hoeven wij jullie niet te wensen, want dat gaat van zelf. Natuurlijk wel alle goeds. Wij zijn onder de indruk van jullie prachtige foto's en verhalen. Succes verder!!

• 14 Januari 2008 - 18:32

Esther En Gerhard:

wij zijn in.sj einde reis morgen nar huis.we hebben het geweldig gehad. wat leuk om weer jullie reis te volgen tot snel meer mail