Villa O`Higgins 11.01.08 - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu Villa O`Higgins 11.01.08 - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu

Villa O`Higgins 11.01.08

Door: Annalies en Jenne

Blijf op de hoogte en volg Annalies en Jenne

11 Januari 2008 | Chili, Santiago de Chile

Na een zeer rustige oud en nieuw in Coyhaique vertrekken we voor de laatste 600 kilometer over de Camino Austral. Gelukkig zijn de eerste 100 kilometer geasfalteerd. Aan het eind van de eerste dag kunnen we de nieuwe regenkleding voor het eerst goed testen. We hebben niet alleen regen maar ook een beetje sneeuw als we op de top van een 1100 meter hoge heuvel zijn. De volgende dagen naar Cochrane hebben we mooi weer waardoor we goed zicht hebben op de spectaculaire omgeving (bergen, bossen, meertjes, watervallen, sneeuwtoppen en gletsjers). In Cochrane hebben we een dag rust en doen we de inkopen voor de laatste 220 kilometer. Onderweg zijn geen voorzieningen dus we moeten genoeg eten voor drie dagen meenemen. We krijgen op de eerste dag te maken met serieuze regen. Tegen acht uur, na ongeveer honderd kilometer, komen we in de stromende regen aan bij een houten hut, een voormalige refugio. De deur zit op slot. Naast de hut staat een huis. We vragen de bewoners of we in de hut kunnen slapen. Ze hebben geen sleutel maar de man forceert de deur voor ons. We zijn helemaal gelukkig als binnen een houtkachel staat met daarnaast een stapel droog hout. We stoken het heerlijk warm en drogen onze spullen. Nadat we hebben gegeten kunnen we ook nog warm in de slaapzakken kruipen. De volgende morgen vertrekken we om 9 uur omdat we de boot over het Mitchel fjord om twaalf uur willen halen. Deze dag begint nat maar na de middag blijft het vrijwel droog zodat we met zonnig weer door het koude regenwoud fietsen. Als we op de de top van een heuvel zijn zien we een paar condors die laag overvliegen. Al eerder zagen we condors, maar altijd op grote hoogte. Nu zien we pas echt hoe groot en machtig deze vogels zijn. Aan het eind van de dag vinden we weer een hut, helaas zonder kachel. Nu zijn we niet alleen, er komen nog drie andere fietsers die ook blijven overnachten. In goed weer bereiken we de volgende dag vroeg in de middag Villa O`Higgins. Het eindpunt van de Carretera Austral. We realiseren ons dat we heel gelukkig zijn geweest met het weer en met de overnachtingen. Van andere fietsers hebben we verhalen gehoord van dagenlange regen en natte en koude kampeeravonturen. In Villa O`Higgins vieren we onze aankomst met een goede maaltijd met draadjesvlees en een goed glas wijn in het plaatselijke restaurant.

  • 13 Januari 2008 - 19:00

    Ria:

    Hoi Annalies en Jenne,

    Ik geniet iedere keer van jullie reisverslag. Wat een andere wereld dan waar wij in zitten.
    Groeten en nog een hele voorspoedige trip verder!

  • 17 Januari 2008 - 18:50

    Hans En Jantje:

    Lang zal die leven, lang zal die leven, lang zal die leven in de gloria!!!

    Hallo Jenne,
    van harte gefeliciteerd met je ruim 50e verjaardag. Geniet er van en neem een extra borrel (of zoals jullie schrijven: een goed glas wijn)

    Nog vele jaren erbij! Doe de groeten aan Annalies.

    Hans en Jantje

  • 18 Januari 2008 - 15:43

    Marjan:

    Beste Annelies en Jenne,

    Ik schrijf een artikel over de voorbereiding van wereldreizen. Jullie reis is een fantastisch voorbeeld voor andere avonturiers. Ik zou jullie dan ook graag willen interviewen. Voor meer info kunnnen jullie me mailen: marjant@dds.nl.

    Hartelijke groet, Marjan

  • 18 Januari 2008 - 19:42

    Yvonne:

    Hoi Jenne
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Geen borrel en kadootjes deze keer, maar dat scheelt ook weer een katertje morgen vroeg. Je wordt wel erg gemist natuurlijk, vooral vandaag, albert en ik wensen je een fijne dag en misschien toch nog een klein feestje met Annalies vanavond? Have fun!

    Groetjes en liefs
    Yvonne

  • 18 Januari 2008 - 20:20

    Geert:

    Beste Jenne,
    Fan herte lokwinske mei dyn jierdei yn Chili.Wol bysonder tinkt my sa, ik moast it de 6e mar wer dwaan yn de Mûnein. Marten H, ja dy dus, wie der ek noch, frege nei jim reis, ik haw him dit adres joun. It is hjir de lêste dagen strie min waar, dus bliuw wat dat oangiet noch mar lekker lang fuot. Annelies, ek it bêste foar dy,

    Geert, en ek de groeten fan Petra, Koen en Rinke.

  • 19 Januari 2008 - 10:45

    Gerrit:

    Hallo Jenne

    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag .Ik ga er vanuit dat je dit feit met een plaatselijke nattigheid goed gevierd hebt samen.
    Je ligt me weer een paar maanden voor.
    Groet
    Gerrit

  • 20 Januari 2008 - 12:06

    Henk En Carla:

    Jenne volgens de berichten ben je net jarig geweest of wordt je binnenkort een jaartje ouder maar van ons nog van harte gefeliciteerd.
    Het is geweldig wat jullie allemaal beleven en meemaken.
    Veel goeds verder,pas goed op je zelf en Annelies.
    Liefs Henk en Carla
    Wij zijn inmiddels verhuist naar vinkhuizen.

  • 20 Januari 2008 - 15:37

    Jan En Emmy:

    Ha Jenne,

    Nog van harte gefeliciteerd ;-) met je zoveelenvijftigste verjaardag.
    We hopen dat je (jullie) op een plek waren waar je je verjaardag een beetje kon vieren met bv. een goed glas wijn.

    Groeten,
    Jan, Emmy en Nina

  • 20 Januari 2008 - 17:38

    Henk Koers:

    Hallo Annalies en Jenne,
    Ik heb net julie verhaal voorgelezen aan mijn vrouw Loes. Haar reactie was als ik mijn leven over zou kunnen doen ging ik ook fietsen. met als reactie van mij "maar meisje het is nooit te laat". Op dit moment is het weer hier ook erg slecht, veel regen, harde wind en veel te hoge temperaturen. We hebben voor de kerstdagen een dag op natuurijs gestaan. De hoop is nog steeds op natuurijs in februari, maar ik denk dat we dan naar de Weisenzee moeten Onze vriend Piet Bron is na zijn ziekte weer voorzichtig komen schaatsen, maar met de derde keer juist toen het zo goed ging is hij gevallen en heeft zijn heup gebroken, de grote pechvogel.
    Ik hoop dat jullie nog een paar mooie maanden hebben en we groeten jullie hartelijk
    Henk en Loes.

  • 21 Januari 2008 - 17:45

    Jan En Eefke:

    D.d. 19 jan.(een dag te laat) stuurde ik een e-mail. Nu, 21 jan., zie ik dat hij niet verzonden is (leve het digibetisme!)
    Daarom nu opnieuw: Jenne van harte gefeliciteerd met je 55 jaren.
    Toen ik nog jong en mooi was, mocht ik op een bepaalde zondagochtend ( een paar dagen na jouw geboorte) plotseling niet op straat spelen van mijn ouders. Er was in Zeeland iets aan de hand: springvloed, watersnoodramp, kortom de natuur was totaal van slag. Er gaan ook in de wetenschap soms jaren voorbij, voordat men bepaalde verbanden ziet!?
    Groetjes, Jan en Eefke
    P.S. Bobby Fischer is overleden (van de roemruchte jaargang 1943) en Van Wely doet het goed op het Hoogovenschaaktoernooi

  • 25 Februari 2008 - 14:30

    Marten Hoekstra:

    hoi Jenne en Annelies,

    Ook de groeten van:" Marten H., ja die dus"!
    Evenwel vanuit de Bib. te Heerenveen (is gratis).
    Vandaag is het schitterend mooi zomerweer..eindelijk....!
    Van Geert kreeg ik jullie adres dus nu kan ik zelf zien hoe mooi jullie foto's zijn. Gister was ik nog op een foto-expositie in Groningen, thema óuderdom maar daar hebben jullie geloof ik nog geen last van! Morgen een paar dagen naar m'n zus in Utrecht. Je ziet het reizen zit mij ook nog in het bloed en dat kruipt waar het niet gaan kan.
    Heel veel genoegen samen onderweg en groet uit het 'Fryske Heitelan'.

    Marten, ja die dus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annalies en Jenne

In mei 2007 vertrekken we (Annalies en Jenne)naar Zuid Amerika voor een fietstocht van 11 maanden. Het voornemen is om te starten in Quito (Ecuador) en dan zuidwaarts te fietsen door Ecuador, Peru, Bolivia, Chili en Argentinie. Uiteindelijk hopen we het zuiden van het continent te bereiken. Dan weer terug naar Santiago (Chili) vanwaar we weer terugvliegen. Middels deze weblog hopen we familie, vrienden en bekenden periodiek op de hoogte te houden van onze belevenissen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 82656

Voorgaande reizen:

15 Mei 2007 - 15 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: