Ushuaia 11.02.08 - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu Ushuaia 11.02.08 - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu

Ushuaia 11.02.08

Door: Annalies en Jenne

Blijf op de hoogte en volg Annalies en Jenne

11 Februari 2008 | Argentinië, Ushuaia

We zijn twee volle dagen in Punta Arenas. Beide dagen stormt het geweldig. Zelfs in de stad zijn de windstoten overweldigend. Als we op dinsdag met de boot over de Straat van Magallanes varen naar Tierra del Fuego (Vuurland) waait het nog hard. De volgende dag is het niet anders, maar we hebben geluk. Met de storm in de rug blazen we over een goede dirt road 150 kilometer verder naar San Sebastian. Regelmatig moeten we remmen om niet teveel snelheid te krijgen. San Sebastian is niets meer dan een grensovergang, een duur hotel en een benzinestation. Dit is de zoveelste grens tussen Chili en Argentinie die we oversteken. We weten dat fietsers soms slapen in een kamer bij het douanegebouw. We vragen de beambte of er een plaats is waar we kunnen kamperen of dat er andere mogelijkheden zijn. Hij brengt ons naar een soort wachtkamer. In de ruimte is een kachel, een paar banken en een aanrecht met water en een tweepits gasstel. Allemaal gratis tot onze beschikking. De toiletten zijn bij de benzinepomp. Na enige tijd komt ook onze Sloveense medefietser en met ze´n drieen hebben we een gezellige en warme avond.
De volgende drie dagen naar Ushuaia is er nagenoeg geen wind. We hebben zoveel verhalen gehoord en gelezen van fietsers die onmogelijk verder konden vanwege de wind. Voor ons is het een eenvoudige fietstocht naar Ushuaia, de meest zuidelijke stad ter wereld waar we op 9 februari aankomen na bijna 12000 fietskilometers door Zuid-Amerika.
We blijven hier tot donderdag. Dan vliegen we naar Iguazu in het noordoosten van Argentinie waar we de grote watervallen gaan bezoeken. Daarna fietsen we naar Buenos Aires.

• 12 Februari 2008 - 18:08

Eetze :

Volgens mij moet die boom eens naar de kapper , de takken zijn steeds dezelfde kant uit gekamd. Met andere woorden de wind waait daar steeds in dezelfde richting. Mooi van jullie om dit allemaal mee te maken. Ik ben wel jaloers. Groeten van de club ,je weet wel die met die smalle ijzers. HOU JULLIE TAAI. MVG EETZE HOFMAN.

• 12 Februari 2008 - 19:47

Roel En Nora:

Weer zeer indrukwekkend. Ik zit het me allemaal voor te stellen vanuit ons redelijk goed geisoleerde huis.
    Fiets ze!
    Hartelijke groeten,
    Roel en Nora

• 13 Februari 2008 - 09:13

Tieske:

Bijna 12000 km, ongelofelijk - en dan door zulke fantastische landschappen!
    Goed dat jullie zoveel mazzel hebben, houen zo. Ik blijf meegenieten, hier in Grunn'n.

• 13 Februari 2008 - 17:08

Henk Koers:

Hallo Annelies en Jenno.
    Hoeveel banden hebben jullie al versleten? Prachtig om jullie bijna op de voet te kunnen volgen. Annelies wat zul jij volgend jaar goed kunnen schaatsen. Nog een paar weken dan zit het schaatsseizoen er alweer op. Helaas. Ik hoop dat jullie nog een hele mooie tijd hebben daar aan de andere kant van de wereld,onvoorstelbaar. Heel veel hartelijke groeten en nog veel sterkte toegewenst.
    Henk

• 13 Februari 2008 - 17:43

Marjan:

Hoi Jenne en annelies
    wat weer prachtige verhalen en mooie foto's en wat nu???
    12.000 km terug op de fiets????
    waar gaan jullie nu heen?
    ve blijven volgen
    groeten Arie en Marjan

• 15 Februari 2008 - 07:29

Mem:

Hallo Jenne enAnnelies

Is alles wel goed bij jullie?,k Heb een poosje niks gehoord.Zijn mijn 2berichtjes wel overgekomen?Hier alles ok.

Groetjes Mem

• 16 Februari 2008 - 19:37

Joop, (zoon V Herman:

Waarom eigenlijk terug fietsen naar het noorden?? Als de wind die die boom zo heeft gevormd hoef je de terugweg alleen maar te remmen!

Veel plezier nog en tot zienus!

Joop

• 17 Februari 2008 - 09:52

Henk Koers:

Beste Annelies en Jenno,
    Groeten van de hele schaatsclub. En ik moet je iets vragen waar je waarschijnlijk nog helemaal niet aan wilt denken. Maar in verband met de afsluitende avond vroeg men mij wanneer jullie weer op Nederlandse bodem zijn. Misschien kun je mij dit doorgeven.
    vriendelijk groeten Henk.

• 10 Oktober 2010 - 20:20

Jan Rake :

Annalies en Jenne,

We kwamen jullie vorige week zondag tegen bij het Zuidlaardermeer. Hebben jullie een lijst van plekken in Chili waar jullie overnacht hebben?
    Mooie site, mooie verhalen!

Wilmy en Jan

• 10 Oktober 2010 - 20:20

Jan Rake :

Annalies en Jenne,

Mooie site, mooie verhalen!

Wilmy en Jan

• 11 Oktober 2010 - 10:00

Jenne:

Wilmy en Jan,

We hebben wel een lijst met overnachtingsplekke. Stuur even een mailtje naar jenneoo@gmail.com. ik heb nl jullie mailadres niet.
    Overigens moeten jullie erom denken dat er in El Chalten drie jaar geleden geen pin automaat was. De eerste plaats waar je Argentijns geld kunt krijgen is El Calafate.
    Ik hoor wel.

Jenne