San Ignacio 24.02.08 - Reisverslag uit San Ignacio, Argentinië van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu San Ignacio 24.02.08 - Reisverslag uit San Ignacio, Argentinië van Annalies en Jenne - WaarBenJij.nu

San Ignacio 24.02.08

Door: Annalies en Jenne

Blijf op de hoogte en volg Annalies en Jenne

24 Februari 2008 | Argentinië, San Ignacio

We blijven een paar dagen in Ushuaia en bezoeken daar het National Park Tierra del Fuego en een plaatselijk museum dat is gehuisvest in de voormalige gevangenis. We zijn niet de eerste Nederlanders die deze streek bezoeken. Vroede voorvaderen zeilden hier eeuwen geleden al rond Kaap Hoorn.
De laatste weken zagen we onregelmatig een aantal andere fietsers die allemaal Ushuaia als einddoel hadden. Hier komen we ze allemaal weer tegen en nemen definitief afscheid van elkaar.
We regelen dozen om de fietsen te verpakken en vliegen via een nachtelijke tussenstop in Buenos Aires, waar we een hazenslaapje doen in de hal van het vliegveld, naar Puerto Iguazu. We arriveren in een totaal andere wereld met subtropische temperaturen, mooi gekleurde vogels, enorme vlinders en voortdurend tsjilpende krekels. Vanuit Puerto Iguazu bezichtigen we het grote hydro-elektrische project van Itaipu. Deze waterkrachtcentrale met de grootste capaciteit ter wereld is gebouwd in de Parana rivier, de grens tussen Paraguay en Brazilie. Het is een samenwerkingsverband tussen beide landen. Natuurlijk gaan we ook naar de grote watervallen van Iguazu. Eerst naar de Braziliaanse kant en de volgende dag naar de Argentijnse kant. We krijgen maar niet genoeg van al het water. Dan fietsen we zuidwaarts via een drukke weg. Onderweg komen we regelmatig (kinderen van) Duitse en Oostenrijkse emigranten tegen die in de tijd van de economische crisis voor de tweede wereldoorlog en daarna hierheen zijn gekomen om hun geluk te beproeven. Er wordt nog steeds veel duits gesproken en veel van de kinderen leren deze taal nog.
Inmiddels zitten we alweer 200 kilometer zuidelijker op een mooie kampeerplek met zandstrand aan de Rio Parana en gaan de komende dagen bekijken hoe we verder zullen gaan op weg naar Buenos Aires

• 25 Februari 2008 - 12:25

Harm En Natalie:

Dag, wereldtravelers:-)
    We volgen nog steeds jullie overal- SUPER
    Volgens ons hebben jullie heel veel energie van die waterval gekregen.
    Hartstikke leuk!!!
    Ik leer ook dankzij het lezen van jullie spannende verhalen de Nederlanse taal.

Tot kijk

• 29 Februari 2008 - 15:54

Lieke:

Hoi Jenne en Annalies
    Wat is het toch een ongelooflijke mooie tocht die jullie doen. Het levert in elk geval prachtige beelden op.

Voor de rubriek "Hoe is het nu met?" in Bindwerk zouden we graag jullie beide aan het woord laten in het volgend nummer. Maar dan moeten we wel even mail (of bel) contact kunnen regelen.
    Zou je mij hierover - zsm - willen mailen Annalies?
    Alvast bedankt.
    Groet

• 04 Maart 2008 - 20:31

Henk Koers:

Hallo beste mensen. Wij zijn hier bezig met onze laatste rondjes op kardinge-ijs en jullie staan doodgemoedereerd in de zonneschijn te douchen onder de waterval. Wat een verschil.
    Doe hier nog de nodige vitaminen op en geniet van alles.
    Nog heel veel sterkte gewenst en tot het volgende verslag.
    Henk en Loes.

• 05 Maart 2008 - 08:49

Ger En Ida :

Goedemorgen jongelui, althans hier is het 's ochtends. Zo te lezen hebben jullie het nog steeds naar de zin aan de andere kant van de wereld. Is het niet gek om je te realliseren dat jullie over enkele weken/maaanden weer terug zullen zijn in ons Nederland? Vanochtend heeft het hier een beetje gesneeuwd. De zon schijnt ook heerlijk en het is dus echt weer om erop uit te gaan vandaag. Met ons is alles prima. Ger is aan het werken ik heb dus tijd om jullie een berichtje te sturen.
    Onze vakantie gaat in mei naar Turkey en in juli willen we weer gaan fietsen. Niet zo ver en zo lang weg als jullie, maar wel stappen wel weer op de fiets. Ik heb het kaartje even bekeken van Argentinie en onze zoon Michel zit daar dus vlakbij voor zijn werk. Hij werkt nl. op de Falklandeilanden voor een sleepdienst.
    Wij hopen dat jullie nog een mooie voortzetting hebben van jullie reis en stuur nog meer prachtige vakantiefoto's alsjeblieft.

Groeten van Ida en Ger.

Annalies en Jenne

In mei 2007 vertrekken we (Annalies en Jenne)naar Zuid Amerika voor een fietstocht van 11 maanden. Het voornemen is om te starten in Quito (Ecuador) en dan zuidwaarts te fietsen door Ecuador, Peru, Bolivia, Chili en Argentinie. Uiteindelijk hopen we het zuiden van het continent te bereiken. Dan weer terug naar Santiago (Chili) vanwaar we weer terugvliegen. Middels deze weblog hopen we familie, vrienden en bekenden periodiek op de hoogte te houden van onze belevenissen.